خبرگزاری کار ایران

واگذاری کارخانه‌های قند بانک تجارت به بخش خصوصی

عضو موظف هیئت مدیره شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج از واگذاری همه کارخانه‌های قند متعلق به بانک تجارت به بخش خصوصی خبر داد.

حسین روحانی دوشنبه به ایلنا در یاسوج گفت: براساس تصمیم دولت، بانک تجارت به عنوان سهامدار اصلی  می‌بایست همه کارخانه‌های متعلق به خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

عضو موظف هیئت مدیره شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: بانک تجارت براساس تصمیم جدید دولت، علاوه بر کارخانه قند یاسوج، سه شرکت دیگر از جمله شرکت سهامی فرش ایران، شرکت آرد مازندران و شرکت نیروگاهی در فارس را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

روحانی در ادامه از نامطلوب بودن وضعیت کنونی کارخانه‌های قند در کشور خبر داد و تاکید کرد: به دلیل سیاست‌های غلط دولت گذشته در بحث واردات شکر خام، متاسفانه شرایط کارخانه‌های قند کشور مطلوب نیست.

وی با تشریح چگونگی نحوه واگذاری کارخانه قند یاسوج به بخش خصوصی، اظهار کرد: مزایده واگذاری این کارخانه در30 خردادماه امسال اعلام شد.

 وی گفت: اکنون 50 نفر بعنوان نیروی رسمی در کارخانه قند یاسوج مشغول به فعالیت بوده که در صورت واردات شکر خام و تولید چغندرقند، تعداد نیروهایی که بطور موقت در این کارخانه مشغوب بکار می‌شوند به بیش از 200 نفر نیز می‌رسند.

عضو موظف هیئت مدیره شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هیچ نیروی رسمی شاغل در این کارخانه از کار بیکار و یا اخراج نشده است.

کد خبر : ۲۸۷۰۹۹