خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان

مدارس هیات امنایی به دنبال ارتقاء کیفیت آموزشی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ایجاد مدارس هیات امنایی برای ارتقاء کیفیت آموزشی است که اولیاء نیز در این مساله آموزش و پرورش را یاری می‌کند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروزدوشنبه (8 تیر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان مقوله بسیار مهمی است که از سوی آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه نمی‌تواند به تنهایی این مسئولیت را به نتیجه برساند، افزود: 30 ارگان در استان برنامه‌های مربوط به اوقات فراغت را دنبال می‌کنند.

این مقام مسئول تنوع در برنامه‌های اوقات فراغت را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به محدودیت زمانی و مالی سعی می‌کنیم به وظایف خود در خصوص غنی‌سازی عمل کنیم.

تمجیدی به تقارن ماه رمضان با اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های مذهبی، ورزشی، فرهنگی و هنری در قالب کانون‌ها و پژوهش سراها و بخش‌های مختلف آموزشی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 40 میلیون نفر از آحاد مختلف جامعه با دستگاه تعلیم و تربیت مرتبط هستند، خاطرنشان کرد: همین مساله موجب شده است تا آموزش و پرورش رسالت خطیری را برعهده داشته باشد.

تمجیدی با یادآوری اینکه ثبت نام دانش آموزان یکی از اولویت‌های این دستگاه است، افزود: آماده‌سازی فیزیکی و ساماندهی نیروی انسانی هریک مشکلات خاص خود را دارد که سعی می‌کنیم با برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف این مشکلات را به حداقل برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی دانش آموزان سراسر کشور اشاره کرد و افزود: هفته اول مرداد امسال مسابقه فرهنگی و هنری مدارس استثنایی در زنجان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزان استعدادهای درخشان سراسر کشور در زنجان اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش استان زنجان موفق شد در مسابقات علمی و عملی فنی و حرفه‌ای در سطح کشوری رتبه کسب کند.

به گفته این مقام مسئول در آموزش و پرورش مدارسی به صورت ویژه فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به مدارس هیات امنایی اشاره کرد که باعث ارتقاء کیفت آموزشی دانش آموزان می‌شوند.

تمجیدی ادامه داد: درصورت تصویب هیات امنایی شدن مدرسه در شورای مدرسه و تصویب آن از سوی آموزش و پرورش، مدرسه یک سال به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و در صورت کسب امتیاز لازم این وضعیت ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در کنار مدارس هیات امنایی، مدارس عادی نیز خواهیم داشت ولی گره‌زدن این مدارس به مسائل مالی مشکل است چون در این طرح به دنبال کیفیت بخشی به مدارس هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به تغییرات بافت شهری و کشیدگی شهر به طرف شرق و احداث شهرک‌های جدید در شهر موجب شده است تا خدماتی از لحاظ بهداشتی و آموزشی احساس شود.

این مقام مسئول به کمبود فضای آموزشی در شهرک‌های اقماری اشاره کرد و افزود: امسال مدرسه‌ای در شهرک گلشهر احداث شد و دومین مدرسه نیز تا مهر امسال راه‌اندازی می‌شود.

تمجیدی به برگزاری دوره‌های آماده‌سازی دانش آموزان برای المپیادهای علمی اشاه کرد و افزود: از اول دوره هفتم کلاس‌های آمادگی برگزار شود تا دانش آموزان بتوانند در سنوات آِینده نتایج درخشانی را کسب کنند.

کد خبر : ۲۸۷۱۷۹