خبرگزاری کار ایران

وجود وراث مانع واگذاری بسیاری از ابنیه تاریخی گیلان شده است

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از شناسایی75 بنای تاریخی قابل واگذاری توسط این مجموعه خبر داد و گفت: به دلایل مختلف همچون مالکیت بخش خصوصی و وارثی بودن تاکنون موفق به واگذاری این ابنیه نشده‌ایم.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده در نشستی که به منظور ساماندهی ابنیه تاریخی رشت با حضور شهردار این شهر برگزار شد، اظهار کرد: رشت با داشتن قدمت فرهنگی و نیز تعدد ابنیه‌های تاریخی ارزشمند در کشور جایگاه ممتازی دارد لذا باید در راستای حفظ و مرمت آن گامی جدی برداشته شود.

علیزاده با استقبال از اجرای امتداد طرح پیاده راه فرهنگی افزود: با اجرای پیاده‌ راه فرهنگی شاهد نتایج خوبی در پایان کار خواهیم بود که احیای بناهای تاریخی در کنار پیاده ‌راه فرهنگی و بازار قدیمی این شهر ، از مزایای این طرح است.

این مسئول با اشاره به هتل‌های بدون پارکینگ در سطح شهر، گفت: باید مشکلات موجود بصورت کارشناسی برطرف شود تا ضمن جذب گردشگر،انضباط شهری را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد : شهرداری متناسب با نیاز شهری به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد اما حوزه ماموریتی اداره‌ کل میراث فرهنگی ، حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی است و باتوجه به وجود ضوابط ، قوانین و دستورالعمل‌های روشن در این خصوص لازم است که شهرداری و اداره میراث فرهنگی با تعامل ، به نقطه مشترکی برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از شناسایی75 بنای تاریخی قابل واگذاری خبر داد و گفت: به دلایل مختلف همچون مالکیت بخش خصوصی و وارثی بودن تاکنون موفق به واگذاری این ابنیه نشده‌ایم.

 

کد خبر : ۲۸۷۱۸۳