خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی

کیفیت کاری تشکل‌های کارگری مورد توجه قرار گیرد

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی تأکید کرد: در کنار کمیت به کیفیت کاری تشکل‌های کارگری نیز توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم صادق‌زاده در نشست اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته استان افزود: اکنون شاهد توسعه کمی تشکل‌های کارگری هستیم اما نکته مهم شکل‌گیری این نهادها با هیئت‌مدیره‌های توانمند و فعالیت آنها بر اساس اساسنامه است.

عضو سابق هیئت مدیره کانون‌عالی کارگران بازنشسته کشور افزود: وجود اساسنامه‌های مختلف برای نهادهای کارگری که دارای یک محور فعالیت هستند از جمله دیگر مسایلی است این تشکل‌ها با آن روبرو هستند و در پاره‌ای موارد آنها با مشکل مواجه می‌کند و برهمین اساس یکسان‌سازی اساسنامه‌های موجود در چارچوب فعالیت آنها باید صورت بگیرد.

وی گفت: آموزش به عنوان یک رکن اساسی باید مدنظر اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی آذربایجان شرقی برای اعضای هیئت مدیره وبازرسان تشکل‌های کارگری قرار گیرد چرا که با توجه به این موضوع فعالیت، مفاد صورت‌جلسات و مصوبات هیئت‌مدیره‌های این تشکلات در چارچوب اساسنامه خواهد بود.

صادق‌زاده با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها در خصوص بیلان مالی کانون کارگران بازنشسته تبریز گفت: خوشبختانه ترازمالی سال 93 فعالیت کارگران بازنشسته تبریز مطابق قانون آماده شده و به حول قوه الهی در مجمع عمومی آتی این کانون با قدرت تمام به تصویب خواهد رسید.

وی اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای معدود که از راهیابی به جمع هیئت مدیره جدید کارگران بازنشسته تبریز بازمانده‌اند با فضاسازی و شانتاژ در تلاش برای مسموم کردن فضای این کانون هستند که  خوشبختانه کارگران بازنشسته تبریز با انتخاب افرادی شایسته برای دوره جدید هیئت مدیره  که عمدتا از اعضای دوره قبل هیئت مدیره هستند مهرتأییدی بر فعالیت‌های آن داشته است.

صادق‌زاده با اشاره به مطالبات  کارگران بازنشسته گفت: امیدواریم با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتحاد میان اعضای هیئت مدیره در جهت رفع مشکلات این قشر بیش از گذشته حرکت کنیم.

صادق‌زاده افزایش وتوسعه سفرهای زیارتی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سوی سازمان تأمین اجتماعی و همچنین حمایت بانک رفاه کارگران برای افزایش اعطای وام‌های قرض الحسنه به کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران  را خواستار شد و گفت: همچنین با توجه به مشکلات معیشتی کارگران بازنشسته و نیاز آنان به تامین کالاهای موردنیاز بصورت اقساطی باید ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به شکل تعاونی در دستورکار قرار گیرد تا بخشی از مشکلات این قشر در این زمینه برطرف شود.

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید مسئولان به سخنان و قول‌هایی خود متعهد باشند اظهارکرد: بحث بیمه عمر و حوادث از جمله این موارد است و حمایتی که قرار بود از کارگران بازنشسته در این زمینه بشود عملی نشده است و همین امر موجب نارضایتی خانواده‌های کارگران بازنشسته را فراهم کرده و باید از سوی نهادهای پیگیر ازسوی کانون عالی کارگران بازنشسته کشورفکری برای آن شود.

 

 

کد خبر : ۲۸۷۲۴۵