خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت

شهرستان ری2 هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (سه‌شنبه) از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی ابتدا با حضور در مرکز بهداشتی درمانی آزادگان از نزدیک در جریان فعالیت واحدهای مختلف بهداشتی موجود در این مرکز قرار گرفت. سپس از پایگاه اورژانس جنوب تهران که در بخشی از فضای مرکز  مذکور مستقر است بازدید کرد و مسئول پایگاه به طرح مشکلات موجود از جمله محدودیت فضای فیزیکی و سایر امکانات پرداخت.

در ادامه وزیر بهداشت و هیئت همراه از مرکز بهداشتی درمانی شهید یغمایی در محله دولت آباد بازدید کردند. این مرکز یکی از مراکز جامع  سلامت  شبکه بهداشت شهرستان ری است که اخیرا از محل اعتبارات مربوطه تعمیر و تجهیز شده و پنج پایگاه سلامت را تحت پوشش دارد.

هاشمی با حضور در این مرکز در جریان روند بازسازی و آماده‌سازی آن به‌منظور اجرای برنامه جامع سلامت قرار گرفت و ضمن گفتگو با سرپرست و کارکنان نقطه نظرات آنان را در خصوص برنامه سلامت جامعه جویا شد.

وی هم‌چنین از واحد مراقبت بیماری‌های غیر واگیر بازدید کرده و در خصوص نوع و چگونگی ارائه خدمات این واحد با کارکنان و مراجعین گفتگو کرد.

وزیر بهداشت سپس با حضور در بیمارستان فیروز آبادی، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی مرکز سی تی اسکن در این بیمارستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بیمارستان فیروز آبادی با بیش از 90 سال قدمت، همچنان خدمات درمانی و بهداشتی مناسب ارایه می‌کند.

وی افزود: به همین منظور تا پایان سال جاری مرکز سی‌تی‌اسکن این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.

وزیر بهداشت خدمت‌رسانی بهینه و مطلوب بهداشتی و درمانی را از جمله دغدغه‌های  دولت برشمرد و افزود: در این زمینه مشکلاتی  از جمله کمبود پرستار و تخت بیمارستانی در مراکز درمانی وجود دارد.

هاشمی در جریان بازدید از بیمارستان شهدای هفتم تیر این بیمارستان را نیاز به بازسازی اساسی دانست و خواستار مشارکت بخش خصوصی و خیرین در مرمت و بازسازی در بیمارستان موجود در شهرستان ری شد.

به گفته وزیر بهداشت، شهرستان ری در حال حاضر  با کمبود دوهزار تخت بیمارستانی مواجه است.

شایان ذکر است هاشمی و هیات همراه همچنین با حضور بر مزار آیت الله فیروز آبادی با قرایت فاتحه یادش را گرامی داشتند.

کد خبر : ۲۸۷۴۱۳