خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس چه زمانی استعفا داد؟!

هنوز ده روز از کنفرانس خبری مشاور عالی استاندار فارس و تکذیب خبر استعفای استاندار در این کنفرانس نگذشته بود که سیدمحمداحمدی خبر استعفای خود را تایید کرد تا کلاف سردرگم مدیریت در استان فارس از هر زمان دیگری درهم تنیده‌تر شود.

به گزارش ایلنا از شیراز، در حالی که از ماه‌ها پیش شایعات فراوانی درباره رفتن یا ماندن سید محمد احمدی از استانداری فارس به گوش می‌رسید، یکشنبه 31 خرداد سید محمود موسوی به عنوان نزدیک‌ترین فرد در سیستم اجرایی استان خبر استعفای استاندار را به شدت تکذیب کرد و آن را زاییده شایعات فضای مجازی خواند و انتشار دهندگان آن را افرادی دانست که خط قرمزشان گرفتن پست‌های مدیرکلی است  که زمانی پست نمی‌گیرند، راه تخریب را در پیش می‌گیرند.

موسوی در این کنفرانس خبری و در  واکنش به سوالات خبرنگاران درباره لغو مکرر کنفرانس خبری استاندار فارس نیز وعده داد که احمدی ظرف مدت یک ماه آینده در یک کنفرانس خبری حضور یابد و بسیاری از ناگفته‌ها را در حضور اصحاب رسانه بازگو کند.

اما گویا سخنان مشاور ارشد استاندار فارس وارونه به واقعیت تبدیل شد و سید محمد احمدی تنها بعد از 9 روز از کنفرانس خبری مشاورش، استعفای خود را اعلام کرد.

اینکه تخریب کنندگان شایعه پردازند و یا ..... بماند؟!  آنچه که بیش از همه باید شفاف‌سازی شود، زمان تاریخ استعفای استاندار فارس است چرا که سید محمد احمدی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا علت استعفای خود را شرکت در انتخابات مجلس اعلام کرده است. اگر استاندار فارس دیروز  استعفا داده باشد بر اساس قانون انتخابات دهمین دوره مجلس نمی‌تواند در این انتخابات شرکت کند.

"براساس اطلاعیه سوم ستاد انتخابات کشور، همه مقامات کشوری و دولتی که قصد دارند در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی شرکت کنند، باید تا  سوم تیرماه از سمت خود استعفا دهند."

اگر بر اساس گفت‌وگوی احمدی با ایلنا حضورش در انتخابات قطعی قلمداد شود، او قبل از چهارم تیر استعفا داده است.

فاصله‌ای معنی‌دار بین استعفا تا اعلام رسمی آن  که در حدود 5 روز است.

و البته باید فرضیه مقاومت استاندار و طیف حامی اصول‌گرای وی را در این سناریوی اپیزودی متصور شد. استانداری که در ماه‌های گذشته در برابر طیف وسیعی از مخالفانش ساز مقاومت را کوک کرده بود.

فقط زمان سناریوهای فرضیه گفته شده را مشخص می‌کند، پس تا آن موقع تنها باید به انتظار نشست؟

 

کد خبر : ۲۸۷۵۰۰