خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان

مشارکت اجتماعی بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از معضل اعتیاد، گفت: مشارکت اجتماعی بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدحسین شاهکویی امروز در همایش تجلیل از فعالان حوزه درمان، نظارت و آموزش اعتیاد گیلان با تاکید بر لزوم به وجود آمدن اراده جمعی در کشور برای مقابله با اعتیاد اظهار کرد: رویکرد دولت جلب مشارکت اجتماعی برای مقابله با این پدیده شوم است.

وی مبارزه با مواد مخدر را جهادی بزرگ دانست و افزود: 5 میلیون و 500 هزار خانواده ایرانی درگیر این معضل هستند.

شاهکویی، همسایگی ایران با بزرگ‌ترین تولید کننده تریاک و دومین تولید کننده حشیش در جهان را تهدیدی بزرگ خواند و اعلام کرد: تولید مواد‌مخدر در افغانستان نسبت به سال 2013،  36 درصد رشد یافته است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه یک‌میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد، یادآور شد: 55 درصد از طلاق‌ها در کشور ناشی از این معضل است.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: افزایش آگاهی عمومی اقدامی بسیار حائز اهمیت است چراکه مبارزه با مواد مخدر تنها با فعالیت بخش دولتی میسر نیست.

شاهکویی به گسترش مواد مخدر صنعتی در کشور اشاره کرد و بیان کرد: نقش خانواده‌ها در تعلیم و تربیت جوانان بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه 80‌ درصد از کسانی‌که اقدام به ترک اعتیاد می‌کنند مجددا به استفاده از مواد مخدر رو می‌برند، تصریح کرد: دشمن امروز از فروپاشی سیاسی ایران ناامید شده و فروپاشی اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

کد خبر : ۲۸۷۷۳۱