خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد

احیای مجدد انجمن‌های هنری منحل شده درقائم شهر

اولین همایش هم‌اندیشی هنرمندان تئاتر قائم‌شهر با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع حُر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم‌شهر، احدجاودانی شامگاه امشب در این مراسم با بیان اینکه هنرمندان، فرهیختگان فکر و اندیشه هستند اظهار کرد: اگر می‌خواهیم شاهد رشد و توسعه در یک منطقه باشیم باید به توسعه فرهنگ در آن توجه کنیم.

وی افزود: حوزه فرهنگ و هنر، ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد، صنعت، سیاست و اجتماع دارد و جامعه‌ای که به مقوله هنر توجه نکند ابتر و ناقص می‌ماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به هنر در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: این کشورها، قانون را با توجه به نیازهای بشری، تدوین و چندین بار پالایش کردند و در اختیار مردم قرار دادند و با این کار توانستند در مسیر توسعه و رفاه اجتماعی موثر باشند اما در حوزه فرهنگ و هنر نتیجه مطلوب نگرفتند.

جاودانی با بیان اینکه سال 1987 تا 1997 به نام دهه توسعه فرهنگ نام‌گذاری شد تا کشورهای توسعه یافته به هویت خود بازگردند و ریشه‌ها را در فرهنگ و تمدن خود قرار دهند تصریح کرد: توسعه فرهنگ، شالوده و زیربنای یک کشور است و اگر به آن توجه نشود آن کشورها روی خوش را نخواهند دید.

وی افزود: مسئولان ما باید گروه‌ها و انجمن‌های هنری و نمایشی را به عنوان گروه‌های مرجع و تأثیرگذار جامعه بپذیرند و با کمک آنها، مردم را در این مسیر قرار  دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به ریاست جدید اداره ارشاد قائم‌شهر اشاره کرد و افزود: فعالیت در اداره ارشاد کار در حوزه فکر و اندیشه است و به نیروهای جدید با افکار نو و تازه نیاز دارد تا فضای جدید را بوجود آورد.

جاودانی از احیای مجدد انجمن‌های نمایشی و سایر انجمن‌های غیرفعال در قائم شهر خبر داد وگفت: به همین منظور سامانه‌ای راه‌اندازی و فعال شده که گروه‌های تئاتر و نمایش  بتوانند دوباره در آن ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم انجمن‌های منحل شده را احیا کنیم و اعتبار را بین این انجمن‌ها توزیع کنیم تصریح کرد: در نظر داریم به سراغ برگزاری جشنواره‌ها نرویم و برای جان گرفتن انجمن‌ها این بودجه را به آنها تخصیص دهیم.

مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی به قطع بیمه هنرمندان اشاره کرد و گفت: یکی از استان‌هایی که به دلیل بیمه کردن افرادی غیرهنرمند مشکلاتی را بوجود آورد مازندران بود و در حال حاضر پالایش هنرمندان واقعی از غیر واقعی انجام  و بزودی بیمه آنها برقرار خواهد شد.

در ادامه این مراسم، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه رشد و توسعه هر جامعه ارتباط مستقیم با رشد هنر و فرهنگ در آن جامعه دارد افزود:  این شهرستان پتانسیل خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد که باید به آن توجه شود.

سید علی علوی اظهار کرد: درب اداره ارشاد قائم‌شهر به روی تمامی هنرمندان شهرستان باز است.

گفتنی‌ست در پایان این مراسم که با ضیافت افطار همراه بود از تیم هیئت نظارت و ارزشیابی گذشته تقدیر شد و  اعضای جدید معرفی شدند.

کد خبر : ۲۸۷۷۸۴