خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

نرخ بیکاری در گیلان 10 پله ارتقاء یافته است

استاندار گیلان با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان همچنان ادامه دارد، گفت: جایگاه گیلان در جدول بیکاری کشور ده پله ارتقاء یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی با اشاره به گزارش منتشر شده مرکز آمار ایران اظهار کرد: گیلان در بهار سال گذشته هشتمین استان بیکار کشور بود که این جایگاه در بهار امسال به رده‌ هیجدهم رسیده و  بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: در حالیکه نرخ بیکاری در بهار سال گذشته 6 /13 درصد بود امّا براساس گزارش مرکز آمار ایران، این نرخ اکنون به 10درصد کاهش یافته است که  3/6  درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

نجفی با بیان اینکه نرخ تورم گیلان از نرخ تورم کشور هم کمتر است، بیان کرد: میانگین نرخ تورم کشور در فصل بهار 10/8 درصد است.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد:  عمده‌ترین عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان عبارتند از بهبود فضای کسب و کار استان، تثبیت شرایط اقتصادی، کاهش نرخ تورم و سود بانکی و سیاست‌های اقتصادی دولت در حمایت از بخش‌های تولیدی بویژه کشاورزی و صنعت و نیز گردشگری بوده است .

نجفی با قدردانی از همه‌ کسانی که در کاهش نرخ بیکاری استان موثر بوده‌اند، خاطرنشان کرد: با بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید رتبه‌ گیلان از استان دوّم بیکار در پاییز 92 به این جایگاه رسیده است و باید تلاش کنیم براساس قولی که به مردم استان داده‌ایم این جایگاه را همچنان ارتقاء بخشیم.

 

 

کد خبر : ۲۸۷۹۱۶