خبرگزاری کار ایران

امیر شهلا در گفت‌و گو با ایلنا

عدم عضویت حزب ندا در شورای اصلاح‌طلبان ناشی از نگرش سیاسی نبود

امیرشهلا، عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: تصمیم اخیر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان مبنی بر عدم عضویت حزب ندای ایرانیان در این شورا را سیاسی نمی‌دانیم، بلکه معتقدیم فضای جلسه، به هیچ وجه آمادگی رای‌گیری برای عضویت احزاب متقاضی را نداشت.

امیرشهلا، در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا درباره عدم عضویت حزب ندای ایرانیان در انتخابات اخیر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی افزود: ما برای به دست آوردن حق رای در شورای هماهنگی به دو سوم آراء حاضران نیاز داشتیم که در مجموع، با یک رای کمتر، تحقق این خواسته به تعویق افتاد.

شهلا با تاکید بر اینکه نتیجه به دست آمده، مطلقا سیاسی نبوده و نباید آن را ناشی از پیداشدن زاویه میان ندا و شورای هماهنگی در خراسان رضوی ارزیابی کرد، افزود: به هر حال فراموش نکنید همین شورای هماهنگی، در اسفند ماه سال گذشته، به اتفاق آرا و بدون حتی یک رای مخالف، به عضویت حزب ندای ایرانیان- شعبه خراسان، به عنوان «عضوناظر»، رای مثبت داد. در حالی که اگر اختلافات اساسی درمیان بود، در آن سال، چنین اتفاق نظر یک‌دستی شکل نمی‌گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به دستور جلسه آن روز شورای هماهنگی افزود: فضای جلسه روز گذشته ائتلاف، به دلیل برگزاری انتخابات هیات رییسه، فضایی خاص و غیرطبیعی بود و شاید بهتر آن بود که رای گیری برای عضویت دائم چهار حزب سیاسی اصلاح‌طلب، به جلسه بعدی شورا موکول می‌شد.

شهلا در عین حال خاطرنشان کرد: ما نتیجه این رای‌گیری را «نامهربانانه» اما «محترم» و متاثر از اتمسفر انتخابات هیات رییسه شورا ارزیابی می‌کنیم و ضمن تبریک به هیات رییسه جدید شورا، از این عزیزان انتظار داریم در اولین جلسه خود، نسبت به جبران این اقدام نامهربانانه اقدام کنند.

شهلا افزود: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خراسان رضوی، مورد وثوق ماست و یقین داریم حفظ انسجام درونی اصلاح‌طلبان، دغدغه اصلی اعضای این شورا است. از همین رو ضمن احترام به خردجمعی شورای هماهنگی، اطمینان داریم تجدیدنظر در تصمیم اخیر شورا و پذیرش عضویت دائم حزب ندا، به عنوان دستور کار اصلی هیات رییسه جدید قرار خواهد گرفت.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و لزوم حفظ اتحاد و انسجام در جبهه اصلاح‌طلبان ادامه داد: همان‌طور که بارها توسط بزرگان جبهه اصلاحات مطرح شده، یکپارچگی اصلاح‌طلبان، کابوس بزرگ جریاناتی است که بقا و حیات خود را در تفرقه و تشتت درون این جبهه دنبال می‌کنند.

شهلا افزود: جماعت شکست خورده و فاقد پایگاه اجتماعی می‌کوشد فضای همدلی و هم‌زبانی شکل گرفته در خرداد٩٢ را به لطایف الحیل از بین ببرد تا شاید به لطف این شِقاق و افتراق، بتواند مجددا خودش را بر مردم و جامعه تحمیل کند.

امیرشهلا با رد زمزمه‌هایی که از خروج حزب ندای ایرانیان از اردوگاه اصلاح‌طلبی و کُنش مستقل در انتخابات پیش رو حکایت دارد، ادامه داد: ندای ایرانیان، یک حزب اصلاح‌طلب است و تصمیم اخیر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان در به تعویق انداختن عضویت دائم ما در آن شورا، اتفاق قابل جبرانی است

وی افزود: همچنان به الزامات کار تیمی در جبهه اصلاحات ملتزمیم و تا این لحظه هیچ برنامه مستقل و خارج از بازی اصلاح‌طلبان را برای خودمان تعریف نکرده‌ایم.

شهلا خاطرنشان کرد: ما در موسم انتخابات، به مدلی که توسط بزرگان اصلاحات طراحی و ابلاغ شود، متعهدیم و بیرون از آن الگو، بازی نخواهیم کرد.

شهلا در عین حال تاکید کرد: ندای ایرانیان امروز به عنوان یکی از فراگیرترین احزاب اصلاح طلب در سطح کشور مطرح است و توانسته در عمر اندک خود، به ساماندهی بخش عظیمی از جوانان، زنان و دیگر کنشگران عرصه سیاسی ایران که به مشی اصلاحات معتقدند، بپردازد. پس، دوره تکذیب و به حساب نیاوردن این حزب سپری شده است.

 

کد خبر : ۲۸۷۹۷۵