خبرگزاری کار ایران

برگزاری چهارمین سالگرد رحلت مرحوم صدوقی امام جمعه فقید یزد

مراسم سی و سومین سالگرد شهادت سومین شهید محراب و چهارمین سالگرد درگذشت امام جمعه فقید یزد شب گذشته در مسجد حظیره یزد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمود رستگاری در این مراسم با معرفی افراد صدیق در جامعه گفت: صدیق یعنی کسی که دروغ نمی‌گوید و به عبارتی سخن و عملش یکی باشد.
 
خطیب مراسم با ذکر آیه‌ای از سوره منافقون اظهار کرد: منافقان می‌گویند شهادت می‌دهیم که ای محمد! تو رسول خدایی، ولی در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند.
 
رستگاری افزود: جالب است یادآوری شود که در رکعت اول نماز جمعه سوره جمعه و در رکعت دوم، سوره منافقین خوانده می‌شود.
 
وی تصریح کرد: از این سوره برداشت می‌شود که حرف منافقین صحیح است ولی عمل آنها موید گفتارشان نیست.
 
حجت الاسلام رستگاری با بیان ویژگی‌های شخصیتی آیت ا... شهید صدوقی بیان کرد: در زمان مرجعیت آیت‌ا... بروجردی ایشان امور مالی حوزه را بر عهده شهید گذارد. او پشت و پناه طلاب و علما چه در زمان اقامت در قم و چه در زمان اقامت در یزد بود.
 
وی با بیان خاطره‌ای از آیت‌ا... شهید اشرفی اصفهانی افزود: ایشان شهید صدوقی را به عنوان یک دوست صمیمی و یار باوفای خود می‌دانست و از خدا می‌خواست که همچون شهید صدوقی به مقام عظمای شهادت نایل شود.
 
این پژوهشگر دینی در ادامه با بیان خاطراتی از مرحوم محمد علی صدوقی گفت: وی یکی از طلاب شاخص در حوزه بود و از خصوصیاتش می‌توان به صداقت کم‌نظیر و بردباری فوق العاده اشاره کرد.
 
وی گفت: مرحوم صدوقی خدمات ارزشمندی در دوران مسئولیت امامت جمعه یزد به مردم ارائه داد و سعی کرد تا در مسیر پدر بزرگوارش صادقانه خدمت کند.
 
حجت الاسلام محمود رستگاری افزود: زنده‌یاد حاج شیخ محمد علی صدوقی شخصیتی بود که با وجود توهین‌ها و جسارت‌های فراوان که به او شد، یک‌بار خم به ابرو نیاورد.
 
وی احترام ویژه‌ای برای همه افراد، شخصیت‌ها و جریانات قائل بود و باید بدین خاطر به او آفرین گفت.
 
رستگاری همچنین علو درجات شهید صدوقی و مرحوم محمد علی صدوقی را از درگاه خداوند خواستار شد.
 
در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان، استاندار یزد و اقشار مردم حضور داشتند.
کد خبر : ۲۸۷۹۸۲