خبرگزاری کار ایران

با ابلاغ وزیر کشور

شورای شهر و شهرداری فردیس به زودی مستقل می‌شود

استاندر البرز، در جمع مردم نمازگزاران شهرستان فردیس نوید داد تا با صدور مجوز تأسیس شهرداری و شورای اسلامی شهر در این شهرستان بخش قابل توجهی از مشکلات مردم فردیس برطرف شود.

 به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی، در پیش از خطبه‌های نماز جمعه فردیس، گفت: این شهرستان از جایگاه و موقعیت خاصی در بین شهرستان‌های استان برخوردار است که متاسفانه با محرومیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دست به گریبان است.

طهایی بیان کرد: هر چه شهرستان‌ها جدید التأسیس باشند به فراخور نیاز از امکانات اولیه کمتری نیز برخوردارند، شهرستان فردیس هم به همین شکل فاقد بسترهای مورد نیاز ابتدایی بوده  و در این راستا خدمتگزاران مردم در شهرستان و استان تلاش‌های فراوانی برای رفع و محرومیت‌دایی این مشکلات دارند.

وی در ادامه محرومیت تخت‌های بیمارستانی، مسئله آب، ترافیک و.. از جمله محرومیت‌های مهم این استان عنوان و افزود:  مسئله آلودگی زیست محیطی شهرستان فردیس و بکار گیری سوخت مازوت در نیروگاه منتظرقائم، سال‌های متمادی سلامتی مردم فردیس را نشانه گرفته بود که اخیراً به همت مسئولان این معضل برطرف شد.

طهایی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود منابع آبی در استان گفت: با رایزنی‌های انجام شده با وزارت نیرو، قرار است بخشی از پساب آب انتقالی به تهران، به استان برگردد که این میزان آب در بخش کشاورزی و صنعت استان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به جهانی بودن بحران آب و لزوم استفاده بهینه و بهره‌ورانه از این عنصر حیاتی خاطرنشان کرد:  با تغییرات اقلیمی و جوی، کمبود آب نه فقط در کشور بلکه در دنیا به مسئله‌ای جدی تبدیل شده است. با وجود اینکه برخی کشورها در کنار دریا هستند اما 13 بار بازچرخانی آب دارند در حالی که ما تنها یک بار از آب استفاده می‌کنیم و این زنگ هشدار پایان منابع آبی است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر شرایطی در کشور فراهم شده تا هدر رفت آب با دو بار مصرف مدیریت شود.

استاندار البرز محرومیت فردیس در حوزه آموزش را نیز از دیگر خلاء‌های این شهرستان برشمرد و گفت: در انتظار ابلاغ مجوز تأسیس شهرداری شهرستان فردیس توسط وزیر کشور هستیم و امید می‌رود با مستقل شدن شورای اسلامی شهر و شهرداری در فردیس بخش اعظمی از مشکلات مردم برطرف شود.

وی در پایان مشارکت و همراهی با دولت را راهگشای رفع مشکلات دانست و افزود:  توفیق دولت به تنهایی میسر نیست و با همراهی همه جانبه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم متدین از  خدمتگزاران در دولت تدبیر و امید می‌توان گام‌های بلندی را در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشت.

کد خبر : ۲۸۸۰۹۶