خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت عامل کارخانجات فرآوری و ساخت و پایاکلاچ خواستار شد

جلوگیری از واردات قطعات بی‌کیفیت خودرو به کشور

رئیس هیئت عامل کارخانجات فرآوری و ساخت و پایاکلاچ با بیان اینکه آمادگی تولید 100 درصد نیاز صنایع خودروسازی کشور را داریم، گفت: از مسئولان انتظار می‌رود که در راستای حمایت از صنایع داخلی، از ورود قطعات بی‌کیفیت به کشور جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، نوروززاده رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و هیئت همراه در سفر به استان گیلان از برخی صنایع فعال در رشت از جمله مجموعه صنعتی بزرگ عظام شمال (کارخانجات فرآوری و ساخت و پایاکلاچ) بازدید کرد.

در این بازدید مشاهین علیجانی‌پور رئیس هیئت عامل مجموعه مذکور با بیان تاریخچه این دو شرکت و هولدینگ عظام، به سوابق اجرایی مجموعه فرآوری و پایاکلاچ اشاره کرد و با تأکید برتوانمندی‌های فنی و طراحی آنها که در ایران و حتی خاورمیانه بی‌نظیر است، این مجموعه را بزرگ‌ترین و برترین قطعه‌ساز صنایع خودرو در تولید کمک فنر و دیسک و صفحه کلاچ  معرفی کرد.

وی با بیان اینکه تأمین بیش از 70درصد نیاز صنایع خودروسازی ایران در محصولات فوق، توسط شرکت‌های فرآوری و پایاکلاچ صورت می‌گیرد، افزود: اکنون آمادگی لازم برای تامین 100درصد نیاز صنایع خودروسازی کشور را داریم و از مسئولان انتظار می‌رود که در راستای حمایت از صنایع قطعه‌سازی داخل کشور، تمهیداتی برای ممانعت از ورود بی‌رویه محصولات بی‌کیفیت در این صنعت، پیش بینی کنند.

علیجانی پور اظهار کرد: همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در جهت ارتقاء و توسعه ظرفیت‌های صنعت خودرو در کشور، سرمایه‌گذاری بزرگی در دو پروژه طرح و توسعه در شرکت‌های فرآوری و ساخت و پایاکلاچ انجام شده است.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌ها شامل پروژه ایجاد خط تولید فنر خورشیدی تحت لیسانسValeo  فرانسه در پایاکلاچ که برای اولین بار در ایران اجرا می شود و پروژه افزایش ظرفیت ساخت و تولید کمک فنر به دو برابر ظرفیت موجود با استفاده از خط تولید خریداری شده از شرکت پژو فرانسه در فرآوری است.

مدیرعامل کارخانجات فرآوری و ساخت و پایاکلاچ با بیان اینکه دانش و تجربه ارزشمندی نسبت به سیستم انتقال قدرت در شرکت پایاکلاچ موجود است و همچنین این شرکت از زیر ساخت‌های فنی مناسب نیز بهره می‌برد،افزود: در جهت اجرای پروژه گیربکس اتومات اعلام آمادگی می‌کنیم.  

 

 

 

 

کد خبر : ۲۸۸۲۳۶