خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران

حقوق پرستاران براساس نظام مبتنی بر عملکرد پرداخت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هر چه عملکرد پرستاران بیشتر و با کیفیت‌تر باشد، میزان دریافتی آنها بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ قاسم جان بابایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر طبق اقدامات انجام شده نظام پرداخت حقوق پرستاران مبتنی بر عملکرد است اظهار کرد: هر چه عملکرد این قشر بیشتر و با کیفیت‌تر باشد، میزان دریافتی آنها بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در نظام پرداخت به غیر از حقوق و اضافه حقوق، کارانه مبتنی بر عملکرد نیز لحاظ خواهد شد ، گفت: این طرح در بیمارستان‌های دولتی استان همزمان با  استان قم  با استانداردهای  خدمتی پرستاران  تدوین و اجرایی شد.

جان بابایی با بیان اینکه در سنوات گذشته، کارکرد و کیفیت کار پرستار لحاظ نمی‌شد، افزود: پرستاران بخش پرکار نسبت به پرستاران بخش کم‌کار و یا پرستاران شیفت شب نسبت به روز از کارانه یکسانی برخوردار بودند و این مسئله سبب می‌شد تا حق همکاران پرکار ضایع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این نظام در خیلی از کشورهای پیشرفته وجود دارد  و کاری است که در صنعت نیز اتفاق افتاده است و موجب شد تا بازدهی بالا رود، خاطر نشان کرد:  این طرح شامل نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها نیز می‌شود ولی تقدم و اولویت با پرستاران است.

وی خاطرنشان کرد: مقررشد تا 27.5 درصد از عملکرد حرفه‌ای پزشکان بیمارستان سهم کارکنان و تا حدود 60 درصد نیز سهم پزشکان باشد و همه این موارد طبق کیفیت کار تغییر است.

جان بابایی افزود: با اجرای این طرح خدمات پرستاری در شان مردم ارتقاء می‌یابد و از طرفی دیگر رضایت‌مندی مردم موجب می‌شود تا دریافتی بیمارستان‌ها نیز افزایش یابد.

وی به ارزیابی عملکرد بخش اشاره کرد و افزود: طبق دستورالعمل جدید اول عملکرد بخش ارزیابی می‌شود سپس عملکرد افراد سنجش شده و مشخص می‌شود هر فرد در آن واحد چه سهمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران میانگین بدهی کارانه بیمارستان‌ها را قبل از طرح تحول سلامت، به طور میانگین10 تا 14 ماه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این رقم به سه ماه کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: در برخی از بیمارستان‌ها نیز نیز تا 17 ماه بدهی داشتیم که با پرداخت بدهی، توانستیم آن را به سه ماه برسانیم.

جان بابایی اظهار کرد: متوسط پرداختی‌های کارکنان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در 6 ماهه  سال 93 نسبت به مشابه سال از آن 50 درصد افزایش یافته است.

وی با اعلام این که پرداخت مبتنی بر عملکرد، در حال حاضر برای پرستاران و پرسنل اجرایی شد، افزود: بعد از اتمام فاز اول این کار در مورد پزشکان نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کل بیمارستان‌های استان به سیستم خنک کننده تعبیه شده است، گفت: در 9 بیمارستان استان دستگاه چیلر جدید نصب شد و مشکل سرمایشی بیمارستان امام ساری نیز رفع شد.

وی افزود: با نصب سیستم خنک کننده در بیمارستان‌ها 3 میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی مازندران هزینه شده است.

 

 

کد خبر : ۲۸۸۷۸۹