خبرگزاری کار ایران

معاون ‌استانداری‌کرمانشاه

امیدوارم بیمه در کرمانشاه به میانگین کشوری برسد

معاون ‌استانداری‌کرمانشاه گفت: امیدوارم صنعت بیمه استان به میانگین بیمه و استاندارد کشور برسد و دولت نیز در این راستا کمک خواهد کرد و استاندار نیز نگاه روشنی به این مقولات دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، هدایت حاتمی در نشست تخصصی با مدیران بیمه استان با اشاره به نقش تسهیل کننده بیمه در زندگی مردم، اقتصاد،حمل و نقل و...اظهار داشت:بیمه یک عامل محرک در توسعه و یک عامل روانی مثبت برای جامعه است که از نقاط اوج اختراعات بشری می باشد.

وی با تاکید بر تقویت شورای هماهنگی بیمه،افزود: متشکل بودن و هم راستا بودن برکات زیادی به همراه خواهد داشت و با حفظ رقابت های درونی می توان با کمک این شورا اهداف و دستاوردهای بلند مدت تری را در نظر گرفت که سود آن به همه فعالان بخش بیمه خواهد رسید و هر چه بخش همگرایی را تقویت کنیم می توانیم  مشکلات کلی و همه جانبه را با کمک هم رفع کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در ادامه افزود:حرفه بیمه حساسیت های خاص خودش را دارد، بنابراین باید بداخلاقی و میل به انحراف را کاهش داد و با هدف شکوفایی پتانسیل های اقتصادی استان با هم همکاری نماییم که این شکوفایی باعث بهره وری بیشتر بیمه ها نیز خواهد شد.

حاتمی چشم انداز بیمه را در سه محور مورد بحث قرار داد و گفت:اولین محور هدف گذاری در کاهش تخلفات و افزایش ضریب نفوذ است که بر این اساس باید خطراتی را که بازرگانی، حمل و نقل، زندگی مردم و... را  مورد تهدید قرار می دهد تحت پوشش بیمه ها قرار داد و معتقدم که بیمه ها باید در ابعاد زندگی مردم نفوذ و بر روند رشد شرکت های دولتی و خصوصی بخصوص در حوزه های تجارت و صنعت و حمل و نقل تاثیرات مثبت بگذارد.

وی تدوین برنامه درست را محور دوم قرار داد و عنوان داشت: در بحث توسعه صنعت بیمه استان به یک برنامه مدون نیاز داریم که بتواند محیط جغرافیایی و هماهنگی بین دستگاه های دولتی و اجرایی را پوشش دهد.

معاون استاندار به سومین محور نیز اشاره کرد و استفاده از فضای مجازی را عامل توسعه یافتگی بیمه ها در چشم انداز جدید عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مزیت های استان کرمانشاه که سایر استان ها از ان محرومند مجازی بودن استان کرمانشاه و پایلوت شدن آن در این زمینه می باشد و با توجه به برنامه بهره مندی1300روستای استان از اینترنت و نیز  آغاز بکار اولین استارت آپ خارج از پایتخت در استان کرمانشاه، فضای خاصی برای پیشرفت و توسعه بیمه ها فراهم خواهد شد که باید بتوانند از آن استفاده لازم را ببرند.

سرپرست امور هماهنگی و توسعه منطقه ای استانداری  افزود:بنا داریم که کل  شهر کرمانشاه را تحت پوشش «وای فای» قرار دهیم که این مسئله می تواند در توسعه  بازاریابی و تولید محتوای بیمه های استان تاثیرات مثبتی بگذارد.

 حاتمی ضمن تشویق بیمه ها به ایجاد یک اتمسفر مثبت در حوزه اقتصادی استان ،لازمه این کار را مدیریت جسورانه ذکر کرد و گفت: تنها با یک رویکرد مدبرانه و جسورانه می توان بر مشکلات استان فائق آمد، و گرنه با رویکرد معمولی انتظار  خاصی نباید داشته باشیم.

وی عنوان داشت: امیدوارم صنعت بیمه استان به میانگین بیمه و استاندارد کشور برسد و دولت نیز در این راستا کمک خواهد کرد و استاندار نیز نگاه روشنی به این مقولات دارند و معتقدند که باید از تجربیات استان های دیگر نیز استفاده کرد و توصیه می کنم که برای تقویت و رشد صنعت بیمه از تمام ظرفیت های موجود از جمله استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوان شهری و دفاترictروستایی نهایت استفاده را ببرید.

معاون استاندار عنوان داشت:انتظار داریم که بیمه های مختلف استان در مقوله طرح "بیمه همگانی" کارهای جدی انجام دهند  و یکی از کارهای مثبت این‌است که بیمه ها سراغ مردم روستاها و شهر بروند و با اعمال سیاست های تشویقی مردم را به سمت بیمه ترغیب نماییم.

دکتر حاتمی در پایان گفت:از بیمه ها انتظار دارم که  با رایزنی  با دفاتر مرکزیشان در تهران ،در جذب سرمایه گذار برای استان کمک کنند و کمک بگیرند و خود نیز در حوزه های بورس، خرید سهام شرکت های مختلف استان  و  طرح های زود بازده ورود پیدا کنند.

 

کد خبر : ۲۸۹۰۸۹