خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری تشریح کرد

عملکرد کار گروه گردشگری قزوین

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین عملکرد کارگروه گردشگری شهر قزوین را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ آرش رشوندآوه افزود: در سال 92  سازمان نوسازی بهسازی شهر قزوین نسبت به انتخاب مشاور گردشگری اقدام و این مشاور در دو زمینه برنامه توسعه گردشگری شهر قزوین و برنامه مدیریت گردشگری شهر قزوین مطالعات مفیدی را آغاز کرد که در نهایت چشم‌انداز  اهداف استراتژی های کلی گردشگری را تدوین کرد.

این مسئول افزود: توسعه و ترویج صنعت گردشگری در کشور، انتخاب قزوین به عنوان یکی از مقصدهای اصلی گردشگری، معرفی بناهای تاریخی و جاذبه‌ای گردشگری شهر قزوین برای شناخت بیشتر سرمایه‌گذاران از فرصت‌های و قابلیت‌های این شهر و ترویج زمینه‌ی سرمایه‌گذاری گردشگری در شهر جزو اهداف تورهای یک روزه شهرداری قزوین برای گردشگران می باشد.

وی با اظهار اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت جذاب و پردرآمد در دنیا محسوب می شود، ادامه داد: در گام اول برنامه های تورهای یک روزه قزوین‌گردی طراحی و اجرا شد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین ادامه داد: بازدید از جاذبه های تاریخی همانند سعدالسلطنه، حمام قجر، کاخ چهلستون، آب انبارها، مساجد، تله سی یژ، باغستان سنتی، آشنایی با مشاهیر و نامداران و معرفی توانمندی شهر قزوین در مرمت آثار تاریخی نیز جزو برنامه های اجرایی این تورهای یک روزه است.

رشود آوه با بیان اینکه اولین تور ها در ایام نوروز 94 برگزار شد، افزود: در 3 ماه اول سال نیز 4 تور گردشگری بزرگ با همکاری شرکت های بزرگ ایرانگردی و گردشگری تهران برگزار شده است که بعد از ماه مبارک رمضان و تا ایام 9 شهریور- روز بزرگداشت قزوین–  این برنامه ها توسعه می‌بابد.

وی ادامه داد: شهرداری قزوین برای برگزاری این تورهای یک روزه خدماتی را اعم از گشت اتوبوس ویژه داخل شهری، تخفیف ورودیه‌ها اماکن تاریخی و تفریحی در نظر گرفته است .

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین افزود : شهرداری قزوین با نظرخواهی در پایان هر تور از گردشگران، مشکلات احتمالی برنامه بازدید را ثبت و برای حل و کاهش آن برنامه ریزی می‌کند و پیشنهادات ارزنده را نیز به کارگروه گردشگری شهرداری جهت مطالعه و برنامه ریزی ارایه می کند.

 رشوند آوه افزود: شهرداری با برنامه‌ریزی های انجام شده تورهای در قالب گروهی و انفرادی در مراکز تاریخی به ویژه  سعدالسلطنه هماهنگ کرده است و در قالب این تورها خانواده‌هایی که با وسیله نقلیه شخصی به اماکن تاریخی تحت مدیریت شهرداری مراجعه کنید کلیه خدمات رفاهی و گردشگری و راهنمای تور به سرعت در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این راستا مساعدت و همراهی کلیه دستگاه های ذیربط و خدمات رسان به ویژه شهروندان بسیار ضروری و راهگشاست.

کد خبر : ۲۸۹۸۲۱