خبرگزاری کار ایران

رئیس صنعت، معدن و تجارت آستانه اشرفیه

بازار زیر ذره‌بین بازرسان است

رئیس صنعت، معدن و تجارت آستانه اشرفیه با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت و پایش بازار ویژه ماه رمضان، گفت: اکنون بازار زیر ذره‌بین بازرسان این مجموعه و دیگر نهادهای نظارتی قرار دارد.

محمدرضا حامیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در آستانه اشرفیه اظهار کرد: این طرح با رویکرد پیشگیرانه، به منظور مراقبت و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع به هنگام کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب، انجام شده است.

وی یکی از مهمترین بخش‌های این طرح را نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و بر خورد با تخلفات احتمالی با هماهنگی اتاق اصناف معرفی کرد و افزود: در این زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت بازرسان شاغل در حوزه نظارت بر بازار و ناظران افتخاری برای انجام گشت‌های مشترک، به هنگام و هدفمند مدنظر قرار گرفت.

حامیان ادامه داد: در این راستا جلسات و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مسئول از جمله نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن‌های حمایت از مصرف‌کنندگان صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تأمین و توزیع به موقع کالاهای مورد نیاز، اعم از سهمیه‌های اختصاص یافته استانی و دیگر کالاهای پر مصرف از اهداف اداره صنعت، معدن و تجارت بوده است، عنوان کرد: با راه‌اندازی سامانه 124 دریافت شکایت و گزارش تخلفات واحدهای صنفی خرده فروش تسهیل شد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر نمایشگاه‌های طرح ضیافت، به همراه استقرار بازرسان شعبه رسیدگی کننده به شکایات مردمی در محل نمایشگاه از دیگر برنامه‌هایی بود که در ماه رمضان به اجرا در آمد.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستانه اشرفیه؛ نظارت بر فروش فوق العاده اعم از اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هماهنگی با اتحادیه‌های سراسری مصرف کارکنان دولت  و بازرسی ویژه از نانوایی‌ها در سطح شهرستان با همکاری دستگاه‌های مربوطه نمونه‌ای از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته در طرح نظارتی رمضان است.

 

کد خبر : ۲۸۹۸۴۳