خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 435 روستا در گیلان

عملیات اجرایی گاز رسانی به 435 روستای گیلان با حضور استاندار آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم آغاز عملیات اجرایی  این طرح‌ها که عصر روز گذشته در روستای شیرجو پشت لاهیجان برگزار شد، گفت: در سال‌های 94 و 95 باید 917 روستای بالای 20 خانوار استان از نعمت گازطبیعی بهره‌مند شوند که در سال 94 به تعداد 551 روستا گازرسانی خواهد شد.

وی افزود: گاز رسانی به 116 روستا در حال اجرا است و امروز نیز عملیات اجرائی گازرسانی به 435 روستا از محل بند ق تبصره 2قانون بودجه آغاز شده است.

نجفی تلاش دولت و مجلس را در گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها در سال‌های 94 و 95 درصد برخورداری خانوار روستایی گیلان از 77 درصد به  بالای 99 درصد افزایش می‌یابد.

استاندار گیلان اظهار کرد: در مجموع در دو سال آینده به 88هزار و400خانوار گاز رسانی می‌شود.

وی با قدرانی از مدیران استانی و شهرستانی و پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی  در اهتمام ویژه در بخش گازرسانی تصریح کرد: از پیمانکاران انتظار داریم با تعهد و امانتداری در اجرای این پروژه‌ها تسریع کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آغاز گازرسانی به 64 روستای لاهیجان نیز گفت: بسیار خرسندیم که با اجرای این پروژه در لاهیجان در امسال این شهرستان به عنوان دومین شهرستان سبز استان شناخته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد 15 هزار شغل جدید در سال 93 در استان اشاره کرد و افزود: در سال 94 هم در این بخش نوید خاصی وجود دارد و بخشی از این اشتغال در بخش کشاورزی و بخش‌های صنایع، شهرک‌های صنعتی و مشاغل خانگی باید تعریف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت اقلیم منطقه روبه خشکسالی است و در دو ماه اخیر بارش باران نداشتیم، اعلام کرد: از دی ماه سال گذشته با برگزاری جلسات مدیریت بحران تلاش شد تا وضعیت آبرسانی به مزارع کشاورزی مدیریت شود.

در ادامه نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به نام دولت و ملت همدلی و هم‌زبانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: همدلی در گازدار شدن روستاهای بالای 20 خانوار در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و مجلس نیز با تصویب بند ق تبصره 2 بودجه در تحقق آن کمک کرد.

ایرج ندیمی با قدردانی از هدایت و مدیریت استاندار در بخش مدیریت آب کشاورزی استان افزود: با این تلاشها در بالای 90 درصد از مزارع شالیکاری مشکل کم آبی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان نیز در این مراسم گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار در قالب بند "ق" تبصره 2 قانون بودجه سال 93 را در دو فاز عنوان و خاطرنشان کرد: از این محل  در سال 94 با 203 میلیارد تومان به 435 روستا و در سال آینده با 109میلیارد تومان به 366 روستا گاز رسانی می‌شود.

جمشید ظهیری با اشاره به اینکه گاز رسانی به 116 روستا از ابتدای سال آغاز شده بود  گفت: با اجرای طرح های گاز رسانی به 551روستا تا پایان سال به 69هزار خانوار و در سال آینده نیز به 19هزار و 400خانوار گاز رسانی می‌شود.

وی افزود: لاهیجان با 64 روستا ،فومن با 63 روستا ،سیاهکل با 48 روستا و رشت با 41روستا بیشترین تعداد روستاها را در پروژه‌های گازرسانی امسال دارند.

 

کد خبر : ۲۸۹۸۵۷