خبرگزاری کار ایران

مطاعی در گفت‌و گو با ایلنا

مسئولان به بیمه هنرمندان توجه کنند

یک هنرمند عکاس گفت: مسئولان بیشتر به هنر این شهر و به کوچک‌ترین نیاز هنرمندان این خطه که بیمه است توجه کنند و درکنار آن تسهیلاتی برای هنرمندان قائل شوند.

محمدعلی مطاعی، هنرمند فعال در عرصه عکاسی در گفت‌و گو با ایلنا با اشاره به اینکه عکاسان، پدیدآورنده‏ بخش بزرگی از حافظه‏ تاریخی در هر جامعه محسوب می‌‌شوند، گفت: هنرمندان عکاس همواره آثار مختلفی مربوط به دوران‌های متفاوت را برای نسل‌های پس از خود باقی می‌گذارند از تجربه‌های عکاسی از صحنه‌های نبرد و جنگ دنیا تا ثبت شورش، ترور، بلایای طبیعی، بیماری، گروگانگیری و حتی عکس‌های خانوادگی که روزی تاریخی می‌شوند و سر از موز ه‌ها در می‌آورند که اینها همه حاصل کار عکاسان است.

مطاعی تصریح کرد: عکاسی دنیایی وسیع با دیدگاه‌های گوناگون است و فردی که با عکاسی آشناست از کوچک ‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین موضوع به راحتی نمی‌گذرد.

این هنرمند عکاس تهیه یک عکس را چه برای اشخاص حرفه‌ای و چه آماتور دارای هزینه‌های مشترک و اجتناب ‌ناپذیر دانست و افزود: با توجه به امر یاد شده تبلیغات برای کار هنری امری اجتناب ناپذیر است و این مسئله خود یعنی ترویج فرهنگ.

مطاعی به برخی از کارهای حرفه‌ای انجام شده توسط خود به ویژه برگزاری برخی نمایشگاه‌ها از کارهای هنری خود اشاره داشت و اظهار کرد: از اواخر سال 91 به تهیه عکس از زورخانه‌های کرمانشاه پرداختم که با پایان سال 93 کار درخصوص تهیه عکس ویژه نمایشگاهی باعنوان «پهلوانان نمی‌میرند» به پایان رسید و حاصل تلاش 2 ساله برای این پروژه حرفه‌ای برپایی نمایشگاهی با عنوان یادشده در محل سالن غدیر بود.

وی در ادامه درخصوص کار دوم خود گفت: انگیزه کار صددرصد هنری بود به ویژه آنکه از قبل به سوژه این کار فکر نکرده بودم و سوژه آن در یک سفر عکاسی در شهرستان هرسین که یک حمام بود به ذهن خطور کرد و در همان سال 93 در سالن غدیر دومین نمایشگاه آثار ثبت شده از این سوژه در معرض دید علاقمندان قرار گرفت و نوع عکس‌های ارائه شده نیز به شیوه سیاه و سفید بود و در هنر عکاسی سیاه و سفید بودن یعنی تاکید بر جنبه‌های هنری و زیباشناختی آثار.

مطاعی درادامه اظهار کرد: برای مهرماه سال جاری نیز قرار است نمایشگاهی باعنوان«همه چیز آنجاست» برپا شود که آثار مربوط به اتفاقات مهم از 80 سال پیش تاکنون است.

وی نوع ارائه عکس‌های ارائه شده در این نمایشگاه را، هنر چیدمان یا هنر اینستالیشن بیان کرد و افزود: بعد از برپایی این نمایشگاه در کرمانشاه در همدان نیز از همین مجموعه نمایشگاهی برپا خواهد شد.

این هنرمند در پایان تصریح کرد: مسئولان بیشتر به هنر این شهر و به کوچک‌ترین نیاز هنرمندان این خطه که بیمه است توجه کنند و درکنار آن تسهیلاتی برای هنرمندان قائل شوند.

کد خبر : ۲۸۹۸۶۲