خبرگزاری کار ایران

سرپرست استانداری قم

توسعه رسانه از شاخص‌های مهم توسعه جامعه است

سرپرست استانداری قم با بیان اینکه توسعه رسانه از شاخص‌های مهم توسعه جامعه است اظهار کرد: از نقد منصفانه مطبوعات استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، فریدون همتی شنبه‌شب در نشست صمیمی با خبرنگاران که در مجتمع امیران برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به حضور باشکوه مردم و مراجع عظام در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: از همه این عزیزان به دلیل خلق حماسه‌ای ماندگار سپاسگزاریم.

وی با اشاره به سابقه کاری خود در رسانه‌، از رسانه‌ها به عنوان چشم بینای جامعه و مسئولان نام برد و گفت: لازم است رسانه‌ها همه مسائل را بررسی و رصد کرده و نسبت به انعکاس آن اهتمام داشته باشند.

همتی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید نقد منصفانه و توام با ارائه راهکار باشد، پرهیز از قضاوت فردی را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ خبرنگاران باید کار حرفه‌ای توام با انصاف را دنبال کنند.

مشاور عالی وزیر کشور رعایت ادب و اخلاق در نقدهای رسانه‌ها را به عنوان یک مساله ی مهم مورد توجه قرار داد و افزود: خبرنگاران باید دقت کنند که مطالباتشان واقعیت داشته باشد.

سرپرست استانداری قم همچنین پایین‌بودن آستانه تحمل مدیران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قلم به دستان نیز باید در استفاده  صحیح از موقعیت خود در راستای توسعه استان تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های توسعه هر جامعه‌ای را توسعه رسانه‌ها می‌دانم و افرادی که در حوزه رسانه کار می‌کنند باید افرادی حرفه‌ای باشند.

همتی با اشاره به اینکه رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم در دموکراسی مورد توجه قرار گرفته‌اند تصریح کرد: باید مدیران و رسانه‌ها تلاش کنند این جایگاه را در استان قم بیش از پیش ارتقاء دهند.

وی با اشاره به فعالیت سه روزنامه، سایت‌های خبری و دفاتر خبرگزاری‌ها در استان قم تصریح کرد: مدیران باید رسانه‌ها را به عنوان بازوان خود بدانند و شما نیز باید خود را در بیان حقایق و واقعیت‌ها مسئول بدانید و اگر این دو نگاه به یکدیگر نزدیک شود شاهد شکل‌گیری فضای شاداب و پرطراوت برای نقش‌آفرینی رسانه‌ها خواهیم بود.

مشاور عالی وزیر کشور با بیان اینکه استان قم ویژگی‌ها و مختصات متفاوتی با دیگر استان‌های کشور دارد اظهار کرد: امیدواریم با شرایط ویژه‌ای که استان قم دارد و پایگاه تشیع در جهان است بتوانیم فضایی سازنده و موثر در توسعه استان قم با رویکرد توجه به بخشی خصوصی ایجاد کنیم.

کد خبر : ۲۸۹۹۴۰