خبرگزاری کار ایران

سکوت سه روزه مسئولان شهر مهر در مورد مرگ کودک

با گذشت سه روز از درگذشت دختر بچه در بیمارستان فاطمه الزهرا شهرستان مهر، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی علت مرگ وی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، پنجشنبه هفته گذشته دختربچه‌ای به نام "سلما" از اهالی یکی از روستاهای بخش مرکزی شهر مُهر در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) این شهر به طرز مشکوکی درگذشت.

این مرگ مشکوک زمانی رخ می‌دهد که بنابر شواهد موجود، وی تنها دچار عارضه‌ "تنگی نفس" معمولی که در اکثر همسالان خود رایج بوده است شده و این موضوع بنابر اظهارات پدر این کودک، توسط کادر درمانی حاضر در بیمارستان در مراجعه‌ شب  قبل از حادثه تائید شده است. نکته جالب‌توجه آنجاست که در هنگام انتقال و حضور نیم‌ساعته‌ این بیمار به این مرکز درمانی، تنها پزشک عمومی حاضر به مادر دلداری داده و خبر از هیچ‌گونه مشکل خاصی در بیمار را می‌دهد.

 بنابر اظهارات مادر سلما؛ پرستار بخش پس از تزریق یک آرام‌بخش از وی می‌خواهد که ماسک اکسیژن را بر روی صورت فرزندش نگه دارد و به وی می‌گوید " جای هیچ‌گونه نگرانی نیست"! و بیمار را با مادرش تنها می‌گذارد.

مادر ادامه می‌دهد؛ پس از چند دقیقه صورت سلما سیاه شد و باعجله اتاق بستری را ترک کردم که کادر درمانی را باخبر سازم اما در هنگام بازگشت، پزشک عمومی گفت که متأسفانه فرزند شما فوت کرده است.

پدر سلما می‌گوید؛ پس از این اتفاق مدیریت شبکه بهداشت و درمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از ما درخواست کردند برای مشخص شدن علت اصلی مرگ، وی را کالبدشکافی کنند که با مخالفت وی روبه‌رو می‌شوند.

وی می‌افزاید: در هنگام مراجعه ما در بیمارستان متخصص اطفال نبود و گفتند ساعت هشت صبح حاضر می‌شود و این جای تعجب داشت!

خبرنگار ایلنا برای روشن‌تر شدن موضوع و بررسی بیشتر تماس‌های مکرر با مسئولان ذیربط در بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان گرفته شد اما متاسفانه هیچ کدام پاسخگو نبودند و انجام هرگونه مصاحبه را منوط به اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی دانستند.

کد خبر : ۲۸۹۹۵۴