خبرگزاری کار ایران

معاون امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی

نظارت دولت بر تأمین اجتماعی حفظ می‌شود

معاون امورمجلس سازمان تأمین اجتماعی گفت: نظارت دولت بر سازمان تأمین اجتماعی به عنوان نهادی بین النسلی باید حفظ شود و باید به فکرارتقاء جایگاه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در این سازمان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا تاج‌الدینی امروز در آیین معرفی مدیرکل جدید تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی افزود: تامین اجتماعی سازمانی تعهدآور بوده ومشارکت دولت در آن امنیت بخش فعالیت‌های این سازمان و نقش تضامنی برای آن دارد.

تاج الدینی به تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای و موضوع جدایی بخش درمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: درمان بخش تفکیک ناپذیر و ویترین تأمین اجتماعی به شمار می‌رود.

تاج الدینی با بیان اینکه تأمین اجتماعی از کارفرمایان غیردولتی 6 هزار میلیارد تومان و بخش دولتی 90 هزار میلیارد تومان طلبکار است گفت: ما با تعامل منطقی درصدد اخذ مطالبات خود هستیم چرا که تعطیلی واحدها و به کشانیده شدن کارگران به بیمه بیکاری عملا خود به زیان تأمین اجتماعی است.

معاون حقوقی و امورمجلس سازمان تأمین اجتماعی میزان مخاطبان این سازمان را بالغ بر 40 میلیون نفر، بیش از 2 میلیون و 500  هزار بازنشسته اعلام کرد وگفت: سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه باید بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان تعهدات خود را پاسخگو باشد.

تاج الدینی اعتبار بخشی به دفترچه‌های تأمین اجتماعی را از دیگر اقدامات این سازمان در دوره مدیریتی جدید خواند.

تاج الدینی در بخش پایانی سخنان خود با ابراز امیدواری به توسعه سرمایه‌گذاری‌های تأمین اجتماعی در آذربایجان شرقی گفت: در انتصاب مدیر جدید تأمین اجتماعی استان تلاش شد تا فردی از داخل خود مجموعه و با سوابق کاری مناسب انتخاب شود.

 

کد خبر : ۲۸۹۹۷۰