خبرگزاری کار ایران

نجفی در جمع صنعتگران استان

گیلان مستعد و نیازمند صنعتی شدن است

استاندار گیلان با اشاره به مشکلاتی که در نتیجه بحران آب دامن‌گیر بخش کشاورزی شد، تاکید کرد: گیلان مستعد و نیازمند صنعتی شدن است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی امروز در جمع صنعتگران گیلان که در استانداری گردهم آمده بودند، گفت: همدلی و هم‌زبانی موجب شد که استان گیلان در فضای کسب و کار رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه تولید در توسعه پایدار موتور محرک است، افزود: تولید یکی از ارکان توسعه ملی است.

نجفی یادآور شد: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ اشاره شده که استقلال ملی را نمی‌توانیم جشن بگیریم مگر اینکه بحث تولید و اشتغال را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد:اگرچه گیلان در بخش فضای تولید و کسب و کار ارتقاء یافته است اما وضع موجود همچنان باید تقویت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید تلاش کنیم به 10 استان پرکار کشور تبدیل شویم، افزود: این استان مستعد و نیازمند صنعتی شدن است.

وی اذعان داشت: با توجه به شناخت خوبی که از بخش کشاورزی گیلان دارم، منابع آبی ما محدودیتی بزرگ است.

نجفی گفت: آب گیلان از 2 میلیارد و 300 به 1 میلیارد و 100 مترمکعب کاهش یافته است و این امر کشاورزی استان را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه سایر استان‌ها نیز از حوزه آبریز سپیدرود استفاده می‌کنند، گفت: دولت ستادی را تشکیل داده تا از استفاده غیر مجاز جلوگیری کند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه امروز منابع کشاورزی استان با خطر جدی روبرو است، افزود: عدم جمع‌آوری و ذخیره نزولات آسمانی یکی از مشکلات جدی‌ست که سدسازی چاره آن است.

وی با بیان اینکه گیلان بهترین برنج دنیا را از نظر طعم و کیفیت داراست، افزود: ناچار به روی آوردن به صنایع غیر آلاینده است.

نجفی، تقویت بخش صنعت را امر اساسی دانست و بیان کرد: باید صنعتگران واقعی از غیر واقعی جدا شوند.

وی با بیان اینکه آمار کسانی که از بانک پول گرفتند و صرف تولید نکرده‌اند موجود است، تاکید کرد: پرونده صنایع آبرومند باید از این افراد جدا و با متخلفان برخورد شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اصناف باید ساماندهی شوند، افزود: تعداد مغازه‌ها بسیار زیاد است و اتحادیه‌های صنفی و اصناف باید روی آن کار کنند.

گفتنی‌ست در پایان این نشست از صنعتگران نمونه گیلان تجلیل شد.

 

کد خبر : ۲۹۰۰۴۹