خبرگزاری کار ایران

اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در فارس در نامه‌ای به روحانی تاکید کردند

پرهیز از مماشات و مسامحه با تندروهای مخالف دولت

مسئولان و اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۱۳۹۲ در استان فارس در نامه‌ای سر گشاده به رییس جمهور از مواضع قانونمدار دولت در انتصاب استاندار فارس تقدیر کردند.

به گزارش ایلنا از شیراز، در این نامه که یک نسخه از آن نیز به دفتر این خبرگزاری در استان فارس ارسال شده آمده است:

جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران 

با سلام و تحیات؛    

دولت برآمده از حماسه میلیونی مردم بزرگوار ایران پس از انتخابات شکوهمند 24 خرداد 1392 این امید را در دل همگان روشن ساخت که دولتی قانون‌مدار، متخصص و متعهد آمده است تا با تدبیر و خردورزی اعتدالی کشور را در مسیری درست هدایت کرده و راه را برای حل مشکلات پیش آمده مردم طی هشت سال دوری از قانون گرایی هموار سازد.

از آنجا که به لطف خداوند متعال و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب و تدبیرومدیریت جنابعالی اکنون دولت درعرصه سیاست خارجی کارنامه درخشانی را از آن خود کرده است و نیز با تصمیم مدبرانه و بجا مبنی بر تغییر نماینده عالی دولت در استان فارس که  متاسفانه در دوران تصدی خود نه در جهت شعارهای جنابعالی در انتخابات سال 92 و نه در جهت سیاست‌های اعتدالی دولت تدبیر و امید گام برمی‌داشت، دوباره این نوید را در پی داشت که دولت مصمم است با انتصاب مدیری متخصص، دلسوز، همفکر و همسو با دولت زمینه رشد و توسعه همه جانبه استان در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، واقتصادی را فراهم کند و مردم و مسئولان دست به دست یکدیگر نهند تا دگربار در انتخابات پیش رو حماسه بیافرینند.

جناب آقای روحانی!

مردم استان فارس انتظار دارند که مدیریت ارشد استان  فردی مدب، متخصص و مقتدر منصوب شود که  بر خلاف رویه گذشته به جای مماشات و مسامحه با زیاده خواهان و تندروهای مخالف دولت تدبیر و امید، با آنان برابر قانون رفتار کرده و مسیر را برای توسعه استان هموار سازد.

جناب آقای روحانی!

کسانی که اکنون با بداخلاقی‌های سیاسی و شانتاژهای خود سعی در اخلال در تصمیم دولت دارند، نه به فکر توسعه و مرتفع نمودن مشکلات استان هستند بلکه  فقط و فقط نگران به خطر افتادن منافع شخصی خود هستند. اینان به باج گیری در رویه دو سال گذشته عادت کرده‌اند و اکنون بیم آن دارند که با انتخاب فردی متعهد و مستقل راه بر زیاده خواهی شان سد شود.

جناب آقای رییس جمهور!

مستحضرید که مطابق قانون و اصل تفکیک قوا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظایف نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است. رسالت و قوام نمایندگی به نمایاندن درست دردها ومشکلات گوناگون مردم وتلاش برای تقلیل ورفع آنها از طریق تقنین آگاهانه ونظارت دقیق همراه با تعامل سازنده و عنداللزوم تذکربه هنگام به مدیران و مسئولان کشور است.  لذا انتصاب و عزل مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور از وظایف ذاتی و قانونی قوه مجریه بوده و ارتباطی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نداشته و ندارد.

جناب آقای دکتر روحانی!

متاسفانه در حال حاضر وضعیت دخالت برخی نمایندگان استان فارس در امور اجرایی به گونه ای پیش رفته که کم کم بسیاری ازآن ها به سهم خواهی از دولت روی آورده و هرکدام با عِده و عُده‌ای تلاش می‌کنند با دخالت بیشتر به چانه‌زنی ویا بهره‌گیری از ابزارهای پارلمانی، خواسته‌های خود را به دولت تحمیل نمایند، البته در این بین نمایندگانی هم هستند که با آگاهی و درک وظایف حقوقی خود صرفا به امر قانون‌گذاری ونظارت بردستگاه عظیم اجرایی کشور وطرح معضلات ومشکلات مردم پرداخته و تراز موفق ودرخشانی از کرسی نمایندگی خود ارائه می‌دهند ؛ اما روند موجود حکایت از این واقعیت تلخ دارد که گروهی ازموضع اراده معطوف به دخالت، شان واستقلال قوه مجریه را مخدوش کرده، و شانیت نظارت نمایندگی را فرو کاسته‌اند.

جناب آقای دکتر روحانی!

مردم و حامیان جنابعالی انتظار دارند دولت تدبیر وامید در راستای تحقق شعارهای خود،  بدون اعتنا به فضاسازی‌های رسانه‌ای تندروها با حفظ استقلال و اقتدار خود نسبت به ابرام بر نصب استانداری متعهد، متخصص، مقتدر ، همفکر و همسو با دولت ثابت قدم باقی مانده و ذره‌ای از تصمیم متخذه عقب نشینی نکنند. سلامتی و سربلندی جنابعالی و همکاران ارجمندتان در دولت را از در گاه خداوند متعال مسئلت داریم.

 

کد خبر : ۲۹۰۲۷۴