خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد

بیکاری عامل افزایش آمار بیماری روانی‌ست

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، بیکاری را از مهمترین عوامل رشد و افزایش بیماری روانی در استان دانست.

به گزارش ایلنا از یاسوج، خلیفه جمشیدی دوشنبه در نشست رسانه‌ای به مناسبت هفته بهزیستی در محل اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین موجود ، یک هزار و 606 نفر در این استان بیمار روانی بوده که بیکاری و وضعیت بد اقتصادی از مهمترین دلایل این بیماری است.

وی، تعداد مردان و زنان روانی در کهگیلویه و بویراحمد را به ترتیب 823 و 783 نفر عنوان و اظهار کرد: از تعداد یک هزار و ۶۰۶ نفر بیمار روانی در این استان ، ۱۶۰ نفر آنها از خدمات مراکز نگهداری بیماران روانی بهره‌مند هستند و به ازای هر یک از این بیماران ۴۰۰ هزار تومان هزینه به این مراکز پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ، شروع سن افرادی که در این استان روانی می‌شوند را 15 سال ذکر و خاطرنشان کرد: مرکز اختلالات نافذ رشد (اوتیسم) با ظرفیت ۵۰ نفر در یاسوج افتتاح شد.

جمشیدی افزود: پیگیر یک مرکز دیگر در شهرستان گچساران از همین نوع هستیم و از سویی قصد راه اندازی مرکز جسمی حرکتی باظرفیت 50 نفر در این شهرستان را داریم.

وی یکی از نیازهای اساسی معلولان در کهگیلویه و بویراحمد را افتتاح و تاسیس آموزشگاه راهنمایی و رانندگی دانست و اظهارداشت: معلولان استان مجبور بودند به استان‌های همجوار برای اخذ گواهینامه مراجعه کنند.

 

کد خبر : ۲۹۰۲۷۸