خبرگزاری کار ایران

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی

گروه‌های اصلاح‌طلب مقابل هم نیستند

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: جبهه اصلاحات یکی است و بقیه گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب با جبهه اصلاحات در یک راستا قرار دارند و در مقابل هم نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در ساری،  سید حسین مرعشی در مراسم آغاز فعالیت حزب کارگزاران سازندگی شاخه مازندران، با اشاره به اینکه از رقابت‌های درون‌جناحی استقبال می‌کنیم، چون نمی‌خواهیم در فضای بسته درونی مواجه باشیم، اظهار کرد: هرکسی از اصلاح‌طلبان که واجد شرایط است، علاقه‌مندیم که به میدان بیاید و قصد نداریم فضا را برای نیروهای جدید ببندیم، مردم از اشتباهات دولت گذشته خسته هستند ودیگر کشور فرصت اشتباه ندارد.

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: دولت روحانی با مخالفانی روبرو است، این مخالفان کارآزموده نیز هستند واز روز اول شمشیرها را از رو کشیدند، البته ما به این مخالفان توصیه می‌کنیم ، بگذارند دولت کارش را بکند.

وی با بیان اینکه سیاست پدیده ایستایی نبوده و پویا است، افزود: متناسب با زمان، ائتلاف‌ها ایجاد و یا به هم می‌خورد اما مطلق‌گرایی که در کشور ما حاکم شده، روشنفکران و اصلاح‌طلبان را هم تحت تأثیر خود قرار داده است و سیاست حرفه‌ای این مسئله را ایجاب می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: درباره مجلس خبرگان هنوز در حزب کارگزاران صحبتی به میان نیامده و صلاحیت این موضوع بر عهده روحانیون مبارز است.

وی تصریح کرد: جبهه اصلاحات یکی است و بقیه گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب با جبهه اصلاحات در یک راستا قرار دارند و در مقابل هم نیستند.

مرعشی با بیان اینکه تغییرات سیاسی باید محدود به پست‌های سیاسی باشد، ادامه داد: نظام‌های فنی و اداری باید تابع اصول فنی باشد و هیچ فردی را نباید با ضوابط سیاسی عزل و نصب کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت قبل با وارد کردن نیروهای بدون تخصص، سیستم کشور را ضعیف کرد، تصریح کرد: اگر کسی صلاحیت نداشته و براساس نزدیکی به اشخاص در مناصب حضور یافته، باید از آن مسئولیت عزل شود، هر کسی باید در جای خود محترم باشد و تغییر سیاست‌مداران فقط باید پست‌های سیاسی را تحت تاثیر قرار دهد

مرعشی در ادامه گفت : با استانی شدن انتخابات موافق بودیم اما شورای نگهبان آن را رد کرد. با این شرایط موضوع منتفی است اما در مجموع ما و حزب موافق این امر بودیم چرا که به وحدت احزاب منجر می‌شد و سطح مجلس ارتقا می‌یافت.

سخنگوی حزب کارگزاران گفت:14 مرداد امسال  گردهمایی بزرگ کارگزاران در تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم شورای مرکزی این حزب در مازندران معرفی شدند.

عشوری دبیر اول حزب کارگزاران استان، مهدی محمدی رئیس شورای هماهنگی استان، محمد رضا صیدانلو قائم مقام دبیر اول استان، نرگس حشمتی نائب رییس شورا، مجید نظام زاده منشی شورا، دلاور بزرگ نیا، احمد رادمنش، قاسم ایران منش، جعفر قمی، خدیجه گلیان مقدم، ابراهیم محرابی، لیلا صحراییان، مصطفی فلاح، ایوب برزگر نزاد، اشکان ذهابیان و جعفر رستمی فرد به عنوان اعضای حزب کارگزاران مازندران معرفی شد.

 

 

کد خبر : ۲۹۰۴۳۶