خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا

ایجاد بیمارستان سوانح سوختگی در بندر امام ضروری‌ست

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان گفت: ایجاد یک مرکز تخصصی سوانح سوختگی در مجاورت صنایع پتروشیمی منطقه بندر امام خمینی ضروری‌ست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آقایار حسینی به ایلنا گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر تعداد زیادی از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام براثر سوختگی ناشی از حوادثی نظیر انفجار و آتش‌سوزی، جان خود را از دست‌ داده‌اند که بُعدِ مسافت تا مرکز استان و استان‌های دارای بیمارستان‌های تخصصی سوانح سوختگی، در افزایش این آمار بی‌تأثیر نبوده‌اند.

دبیر اجرایی خانه‌ کارگر خوزستان ادامه داد: سوانحی مانند سوختگی، جزو ماهیت کار صنایع پتروشیمی و نفت است، لذا ضرورت دارد این شرکت‌ها نسبت به ایجاد یا اختصاص بخشی از مراکز درمانی موجود در منطقه، به سوانح سوختگی، از عواقب ناشی از انتقال مصدومان به مراکز درمانی دوردست، جلوگیری به عمل‌آورند.

حسینی افزود: متأسفانه در بین استان‌های هم‌جوار، فقط اهواز دارای یک بیمارستان تخصصی سوانح سوختگی است که در شرایط حساس پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

وی گرمای ۵۰ درجه در تابستان و وجود گردوغبار در فصول مختلف خوزستان را از عواملی دانست که در هنگام انتقال و جابجایی این‌گونه مصدومین، شرایط فرد مصدوم را بحرانی‌تر می‌کند.

کد خبر : ۲۹۰۴۸۲