خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان خرم‌آباد

مشعل‌های گازی به جای هیزم برای هیئت‎های عزاداری جایگزین می‌شود

فرماندار شهرستان خرم‌آباد گفت: ما به دنبال جایگزینی مشعل‌های گازی به جای هیزم در هیئت‎های عزاداری در روز عاشورا هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از جنگل‎ها و مراتع شهرستان خرم‌آباد گفت: مراسم گِل مالی مردم در روز عاشورا از مراسم‎های تاریخی شهرستان خرم‌آباد است، بنابراین مردم برای خشک کردن لباس‌های خودشان از هیزم استفاده می‌کنند که ما باید به فکر جایگزین مناسبی برای هیزم این افراد باشیم.

فرماندار شهرستان خرم‎آباد ادامه داد: طراحی مشعل‌های گازی به جای هیزم یک ایده بسیار خوبی است که عملی کردن آن فرهنگ‌سازی مناسب را می‌طلبد.

وی افزود: این فرهنگ‌سازی باید از طریق تبلیغات صورت پذیرد و به صورت نصب بنر، ساخت فیلم‌های مستند و پخش آن‌ها از صدا و سیما به افکار عمومی نشان داده شود.

این مسئول گفت: این مطلب را نباید فراموش کنیم که هزینه کردن بدون فرهنگ‎سازی کاری بیهوده است و مورد استقبال و استفاده هیئت‎ها قرار نمی‌گیرد.

خجسته‌پور بیان کرد: مردم باید بدانند که ما تنها به دنبال حذف هیزم و استفاده از این نوع مشعل‌ها هستیم که باعث می‌شود، خطری برای محیط‌زیست با قطع‌ درختان نداشته باشد.

فرماندار خرم‌آباد از دستگاه‌های مربوطه مانند شهرداری‎، منابع طبیعی و محیط‌زیست درخواست کرد، جهت تامین اعتبار برای ساخت مشعل‎های گازسوز اقدام کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که یکی از محاسن عزاداری مردم خرم‌آباد مشارکت 100درصدی آن‌هاست گفت: ما نگران تامین اعتبار برای ساخت این نوع مشعل‌ها نیستیم، چون مطمئن هستیم که مردم مشارکت لازم را انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: باید برای همه بزرگان هیئت‌ها جلسه توجیهی برگزار شود که به جای هیزم از مشعل‎های گازی استفاده کنند و یا در صورت استفاده از هیزم از درخت‎های خشک شده، استفاده کنند.

کد خبر : ۲۹۰۶۱۶