خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان

سود تولید در کشور کمتر از 10 درصد است

استاندار زنجان با بیان اینکه سود تولید در کشور کمتر از ده درصد است، افزود: دراین زمینه باید نگاه ملی نسبت به ارز تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، سه شنبه شب در جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی، با اشاره لغو تحریم‌های هسته‌ای، اظهار کرد: امیدواریم شاهد کاهش تحریم‌ها و بوجود آمدن فضای بهتر اقتصادی باشیم.

انصاری یادآور شد: به نظر نمی‌رسد توافق حاصل شده در کوتاه مدت تاثیرات جدی در اقتصاد کشور داشته باشد و عمده این تاثیرات آن از ابتدای سال 2016 خواهد بود.

استاندار زنجان، با اشاره به جنبه‌های روانی ایجاد شده دراین زمینه در جامعه و بخش‌های اقتصادی گفت: ایران می‌تواند ورود بهتری نسبت به گذشته در بازارهای جهانی به ویژه در بازار  نفت و پتروشیمی داشته باشد.

انصاری، با بیان اینکه  به زودی شاهد افزایش صادرات مطلوب نفت  خواهیم بود، بیان کرد: همه پیش‌بینی‌ها این است که ما در صورت بالا بردن توان تولید، شاهد صادرات گاز به کشور عراق وعمان خواهیم بود.

وی افزود : در بلند مدت شاهد افزایش صادرات مواد نفتی و پتروشیمی نیزخواهیم بود.

وی، حوزه بعدی را حوزه‌های مرتبط با پیامدهای مالی دراین راستا برشمرد وگفت: درآمدهای مالی و بازار سرمایه می‌تواند دچار تغییرات اساسی باشد  که در این زمینه تامین ارز مهم خواهد بود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در بخش تولید و تجارت یک اعتماد جدید برای گشوده‌شدن مشکلات سیستم بانکی بوجود خواهد آمد، اظهار کرد: جهش بازار بورس مهمترین اتفاق دراین زمینه خواهد بود.

انصاری ، با اشاره به آزادی بخش‌هایی از منابع بلوکه شده در این راستا، افزود: می‌توان دراین زمینه با درآمد ارزی بالایی روبرو بود.

وی، همچنین با اشاره به آثار بلند مدت این توافق درکشور و جهان، افزود: به نظر می‌رسد با آزادسازی تدریجی دارایی‌های بلوکه شاهد افزایش ذخایر ارزی خواهیم بود.

وی، نکته بعدی را کم شدن محدودیت‌های وارداتی عنوان کرد وگفت: جریان ورود سرمایه‌های خارجی به کشور تسهیل خواهد شد.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه بانک‌های کشور به منابع جدید دست می‌یابند،  تصریح کرد: به نظر می‌رسد بازار مالی ما دچار ثبات خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه بانک‌ها یک روش نوین را در پیش خواهند گرفت،  اظهار کرد: بودجه دولت بسیار مهم است که شاهد تغییرات دراین زمینه خواهیم بود.

استاندار زنجان، شتاب و سرعت بازار دولتی را مهم ارزیابی کرد وگفت: راههای درآمدی دولت تسهیل خواهد شد.

وی، با بیان اینکه باید از بیماری هلندی دراین زمینه اجتناب شود، افزود: پیشگیری از این  بیماری در اقتصاد کشو باید جدی گرفته شود.

استاندار زنجان با اشاره به افزایش بخش هزینه‌ای دولت اظهار کرد: احتمال متورم شدن حجم بودجه دولت وجود دارد.

انصاری در حوزه اقتصاد کلان نیز اضافه کرد: شاهد اتفات مهم در زمینه اشتغال و اشتغالزایی نخواهیم بود.

وی،  از جمله ثمرات دراین زمینه را افزایش امید مردم در جامعه عنوان کرد وگفت: در بلند مدت در سال‌های آینده در تشکیل سرمایه شاهد بهبود و توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مواجه خواهیم بود.

استاندار زنجان، سرمایه‌های زیر بنای کشور را با افزایش نقدینگی و غیره مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت مجال بیشتر و بهتر در این زمینه برای رونق و توسعه امور خواهد داشت.

انصاری ، با بیان اینکه در طول سال‌های آینده شاخص‌های اقتصادی کشور به سمت بهبودی خواهد رفت ادامه داد: باید برنامه‌ریزی مناسب و تدابیر کارشناسی شده برای بهبود وضعیت وهمچنین پایداری این وضعیت اتخاذ شود.

 

 

کد خبر : ۲۹۰۶۷۲