خبرگزاری کار ایران

سید حمید طهایی

انتزاع سپرده‌های بانک‌های البرز از پایتخت ضروری‌ست

استاندار البرز بر ضرورت باقی ماندن سپرده‌های سرمایه‌گذاران البرزی در بانک‌های این استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی با بیان این مطلب در معارفه رسمی رئیس جدید اداره امور شعب بانک ملی استان البرز و در دیدار مشترک با عضو هیئت مدیره بانک ملی گفت: بانک‌ها می‌بایست در راستای رونق چرخ‌های اقتصادی کشور حمایت بیشتری از ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که البرز مدت‌ها است از تهران جدا شده، انتظار می‌رود بانک‌های آن نیز از پایتخت مجزا شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هنوز هم بسیاری از بانک‌های مستقر در استان البرز حساب‌های شرکت‌های بزرگ خود را در تهران حفظ کرده‌اند و یک هزارم گردش مالی این شرکت‌ها در استان  انجام نمی‌شود.

طهایی خاطرنشان کرد: این خلاء باید رفع شود چرا که این امر موجب کمبود منابع مالی بانکی در استان و عدم توانایی در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آسان‌سازی ارائه تسهیلات بانکی و لزوم عدم تبعیض از سوی برخی بانک‌ها خاطرنشان کرد: تفکیک بین خوش حسابان و بدحسابان بانکی فرایندی است که در این چرخه باید توجه قرار گیرد و خوش حسابان بانکی باید از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار شوند.

استاندار البرز با بیان اینکه استعدادهای این استان فراوان است و سیاست مالیات – هزینه به عنوان الگویی کارآمد می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد، گفت: اگر فرصتی فراهم شود تا بخشی از درآمدهای مالیاتی این استان به خودش اختصاص پیدا کند بسیاری از موانع موجود برطرف خواهد شد.               

عضو هیئت مدیره بانک ملی کشور نیز در ادامه گفت: سعی می‌شود تا مشتریان البرز در همین استان سرمایه‌گذاری داشته باشند و از انتقال سرمایه  به سایر نقاط ممانعت شود.

وی  در این دیدار به مسئولان استان اطمنیان خاطر داد تا  شعب این بانک در سراسر استان با ارائه تسهیلات بانکی از واحدهای خرد صنعتی حمایت کنند.

 

کد خبر : ۲۹۰۸۴۴