خبرگزاری کار ایران

امام جمعه خرم‌آباد

شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است

امام جمعه خرم آباد گفت: شورای نگهبان تضمین کننده اسلامی بودن قوانین است چرا که وظیفه نظارت بر مصوبات مجلس را دارد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد افزود: مردم ایران از رهبر فرزانه و حکیم انقلاب تقدیر می‌کنند چراکه ایشان با بصیرت، شجاعت، حکمت و تدبیر تیم مذاکره کننده را حمایت کردند.

وی اظهار کرد: همچنین ملت ایران تلاش‌های طاقت‌فرسای پیگیر تیم مذاکره کننده هسته‌ای را ارج می‌نهد.

وی با بیان اینکه هنوز در ابتدای راه قرار داریم گفت: مسئولان باید با دقت و مراقبت این روند را ادامه دهند چراکه دشمن ما مکار و عهد شکن است.

وی اضافه کرد: مردم نیز وظیفه دارند با وحدت، همدلی و هم‌زبانی در صحنه باشند و از تیم مذاکره کننده حمایت کنند.

خطیب جمعه خرم آباد مساله هسته‌ای را منافع ملی کشور دانست و افزود: مردم باید در این مساله انسجام و وحدت کلمه داشته باشند چراکه دستیابی به حقوق در سایه وحدت و همدلی محقق می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی همچنین با محکوم کردن تجاوز آل سعود به مردم بی‌دفاع یمن گفت: به‌رغم اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل، حکام آل سعود به این مهم بی‌اعتنا هستند و به مردم مظلوم یمن حمله می‌کنند.

وی وضعیت امروز ملت یمن را اسفبار توصیف کرد و اظهار کرد: حکام آل سعود ادعای اسلام دارند اما مردم یمن را به فلاکت و بدبختی انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز یمن به آزمونی برای وجدان‌های بیدار تبدیل شده تصریح کرد: مردم یمن ابتکار عمل را دست گرفته‌اند و عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده‌اند.

وی گفت: به تعبیری رهبری عربستان در این میدان نا برابر خسارت سنگینی را تجربه می‌کند و آل سعود شکست خفت باری را در یمن متحمل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان تضمین کننده اسلامی بودن قوانین است چراکه وظیفه نظارت بر مصوبات مجلس را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی همچنین نظارت بر انتخابات کشور را وظیفه دیگر شورای نگهبان برشمرد و افزود: در این راستا نیز تضمین جمهوریت نظام بر عهده این شورا است.

امام جمعه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ماه‌های آینده افزود: مردم انتظار دارند انتخابات امسال همچون 36 سال گذشته با صلابت و شجاعت شورای نگهبان برگزار شود.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم برای برپایی باشکوه نماز عید فطر گفت: همه باید با حضور در این اجتماع عبادی، قدرت اسلام را به نمایش بگذاریم.

کد خبر : ۲۹۱۱۶۹