خبرگزاری کار ایران

همزمان با سه روز تعطیلات عید فطر

هشت نفر در آبهای مازندران غرق شدند

در حالی که هواشناسی و مدیریت بحران استان مازندران به طریق مختلف طوفانی و مواج بودن دریا را به هموطنان هشدار داده بودند، اما همزمان با سه روز تعطیلات عید سعید فطر هشت نفر در آبهای استان غرق شدند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی گفت: در این مدت پنج نفر در سواحل دریای خزر و سه نفر در رودخانه بابلرورد شهرستان بابلسر جانشان را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه همگی مغروقین مرد بودند، اظهار کرد: یک نفر درساحل نور، یک نفر در نوشهر و سه نفر در سواحل محمودآباد غرق شدند.

افراد غرق شده غیر بومی و همگی در خارج از طرح‌های دریا مبادرت به شنا کردند که متاسفانه جان خود را از دست دادند.

امسال 92 طرح دریا در سواحل مازندرانی خزر فعالیت خود را از اول خرداد آغاز کردند.

بیش از 500 نقطه شنا ممنوعه در سواحل مازندرانی خزر شناسایی شده است.

هرچند براساس آمار پزشکی قانونی شمار مغروغین دریا از 187 نفر در سال 88 به 214 نفر در سال 91 افزایش یافت اما این آمار در سال 92 به 182 نفر و پارسال با 52 درصد کاهش به 98 نفر رسیده است.

ستادساماندهی سواحل مازندران همانند سال گذشته بر لزوم اطلاع رسانی به گردشگران در باره خودداری از شنا در نقاط ممنوع تاکید کردند.

اکثریت مغروقین دریا کسانی هستند که یا به فنون شنا آشنا نیستند و یا اینکه شنا در استخر با دریا را یکی فرض می‌کنند و البته کسانی هم هستند که مخاطرات را به جان می‌خرند و اقدام به شنا در نقاط کور و ممنوع می‌کنند.

مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و امسال وزارت کشور در یک اقدام بی‌سابقه حدود 80میلیارد ریال اعتبار را برای 16شهرستان ساحلی با هدف ساماندهی طرح‌های دریا تخصیص داده است.

کد خبر : ۲۹۱۵۱۲