خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز تاکید کرد

ضرورت جلوگیری از افزایش "سکونت‌گاههای غیر رسمی"

استاندار البرز گفت: ارتباط زنجیرواری بین افزایش سکونت‌گاههای غیررسمی وتعدد زندان‌های کشور در استان وجود دارد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی، پیش از ظهر امروز در جلسه "شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان" بر لزوم  پیگیری و اجرایی شدن مصوبات این شورا در استان تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه استقرار زندانها در البرز رابطه مستقیمی با افزایش سکونتگاههای غیر رسمی در این استان دارد از طرح رسیدگی و بررسی به این معضل روبه رشد استان، در جلسه شورای اجتماعی، با حضور وزیر کشور خبر داد.

طهایی ادامه داد: ارتباط معنی‌دار و زنجیرواری بین استقرار زندان‌های کشور در این استان و افزایش سکونتگاههای غیر رسمی وجود دارد که در این خصوص باید در جلسات اتاق فکر فرهنگی به این مهم پرداخت و راهکارهای عملیاتی ارائه داد.

استاندار البرز با اشاره به بحث ضرورت رسیدگی به اقشار آسیب پذیر و حمایت از اشتغال این قشر از اجتماع،  بر لزوم حمایت از حرفه‌آموزی زندانیان و آسیب دیدگان اجتماعی، با کمک سازمان‌هایی همچون بهزیستی در استان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این گروه مکانی برای عرضه محصولات دست ساز خود ندارند، لذا انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که از بضاعت مناسبی برخودار هستند، به منظور حمایت و مساعدت به این قشر و خانواده‌های آنان نسبت به خریداری محصولات و تولیدات آنها اقدام کنند.

طهایی با اشاره به ضرورت ساماندهی کودکان کار در سطح استان افزود: شهرداری، نیروی انتظامی و بهزیستی می‌بایست هماهنگی‌های لازم را نسبت به جمع‌آوری  و ساماندهی این قشر آسیب پذیر اجتماعی در سطح استان ایجاد کنند.

کد خبر : ۲۹۱۸۱۲