خبرگزاری کار ایران

جمشید انصاری

زنجان به لحاظ پایین بودن نرخ بیکاری استان نهم کشورست

استاندار زنجان، نرخ بیکاری کشور را در حدود 10.6 و استان را 9.8 درصد اعلام کرد و گفت: زنجان به لحاظ پایین بودن نرخ بیکاری استان نهم کشورست.

به گزارش خبرنگا ایلنا از زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان, در جمع خبرنگاران  با اشاره به ابلاغ بودجه استان اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سال 94 کل کشور اعتبارات هزینه‌ای و  تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور ابلاغ و در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بخشی از اعتبارات ابلاغی توزیع شد.

استاندار زنجان، مجموع درآمدهای پیش بینی شده استان در سال جاری را 5 هزار و 693 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اعتبارات عمرانی ابلاغی در حدود 405 میلیارد تومان است که از این میزان 160 میلیارد تومان برای طرح‌ها و پروژه‌های ملی و 94 میلیارد تومان برای طرح‌های استانی ویژه یا همان ملی استانی است.

 مقام عالی دولت در استان، سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را 90 میلیارد و 700 میلیون تومان برشمرد و تصریج کرد: 53 میلیارد و 400 میلیون تومان به عنوان اعتبارات ماده 180 برای ایجاد تعادل و توازن منطقه ای در نظر گرفته شده است.

انصاری ، در ادامه اعتبارات هزینه‌ای برای 24 دستگاه‌ اجرایی را 134 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اصلی استان از جمله همه دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و برخی دستگاههای دیگر به صورت ملی تامین می‌شود.

مقام عالی استان دربخشی از سخنان خود یادآورشد: بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش و اعتبارات ردیف‌های ملی و ملی استانی شده، 32 درصد رشد یافته است.

استاندار زنجان همچنین دراین جلسه به موضوع نرخ بیکاری استان پرداخت  و گفت: طبق گزارش آمار ایران وضعیت نیروی کار استان در 12 ماهه سال 93 قابل قبول است.

وی نرخ بیکاری کشور را در حدود 10.6 و استان را 9.8 درصد عنوان کردو ابراز امیدواری کرد: استان زنجان به لحاظ پایین بودن نرخ بیکاری استان نهم کشور است.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که نرخ مشارکت اقتصادی استان 38.1 و متوسط کشوری 37.2 درصد  است افزود: نرخ مشارکت زنان استان 12.4 درصد و در کشور 12 درصد است.

به گفته استاندار زنجان نرخ بیکاری زنان در کشور 19.7 و در استان 13 درصد معادل دو سوم نرخ بیکاری کشور است که این امر نشان می‌دهد فرصت‌های شغلی بیشتر و بهتری در اختیار زنان استان زنجان قرار گرفته است.

 وی از افزایش معنادار نرخ اشتغال بخش خدمات در استان زنجان خبر داد و بیان کرد: نرخ 35 درصدی اشتغال بخش خدمات با افزایش دو درصدی به 37.9 رسیده است.

انصاری ، همچنین خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان از 38.1 به 38.5درصد و نرخ بیکاری استان از 9.8 به 8.5 درصد رسیده که بیانگر بهبود وضعیت هر دو شاخص نسبت به سال گذشته است.

استاندار زنجان در پایان سخنان خود، از تدوین راهبردهای توسعه‌ای استان در حوزه‌های مختلف با اتاق فکر خبر داد و افزود: برنامه راهبردی حوزه‌های خدمات، گردشگری و اجتماعی، آب و کشاورزی، صنعت و معدن، عمران و مدیریت شهری و فرهنگ نهایی شده و طی ماهه های آینده منتشر و به استحضار صاحبنظران جهت جمع بندی خواهد رسید

کد خبر : ۲۹۲۰۲۸