خبرگزاری کار ایران

شهردار زنجان

تبدیل حدفاصل چهارراه انقلاب تا سبزه‌میدان به محور پیاده گردشگری

شهردار زنجان گفت: در صورت اجرای موفقیت آمیز طرح گذر چله تابستان، حدفاصل چهارراه انقلاب تا سبزه میدان زنجان به محور پیاده گردشگری تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حبیب یگانه شهردار زنجان امروزشنبه (3 مرداد) در جلسه هماهنگی طرح «گذر چله تابستان» اظهار کرد: این طرح (15 مرداد) امسال در مرکز تاریخی شهر زنجان برگزار می شود.

یگانه به مشارکت دستگاه های فرهنگی و خدماتی زنجان در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: طرح مذکور در راستای بازگرداندن هویت تاریخی مرکز زنجان و توجه ویژه به ساختار فرهنگی و آداب و رسوم مردم زنجان برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عصر حاضر عصر تسلط خودرو در مرکز تاریخی شهر زنجان است و مردم در سطح شهر با خودروهای شخصی حضور پیدا می کنند،ادامه داد: این برنامه در راستای فرهنگ سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی در مرکز شهر اجرا می شود.

به گفته شهردار زنجان طرح مذکور در حدفاصل میدان انقلاب تا سبزه میدان اجرا می شود و در صورت موفقیت این طرح، این محدوده به یک محور پیاده گردشگری تبدیل می شود.

یگانه با تاکید بر اینکه طرح مذکور روز پنج شنبه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مقرر بود این طرح در ماه مبارک رمضان با عنوان گذر رمضان برگزار شود که به جهت طولانی بودن ساعات روز و مشکل روزه داران برای حضور در این برنامه، این ویژه برنامه به این تاریخ موکول شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه یک دعودت عمومی از مردم برای حضور در برنامه بدون خودروهای شخصی است، افزود: تجربه کشورهای موفق در آرام سازی ترافیک و عدم حضور خودرو در شهرها موجب شد تا این طرح در زنجان نیز اجرا شود.

وی با یادآوری اینکه مشکلات موجود در عریض کردن معابر و بازگشایی آن ها در بافت های تاریخی زنجان موجب مشکلاتی در ترافیک شهر شده است، ادامه داد: حرکت به سمت تمرکززدایی از مرکز شهر و اجرای الگوی شهرهای چند هسته ای در دستور کار شهرداری زنجان قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: برابر محاسبات انجام شده بیش از 4 هزار پارکینگ در شهرداری زنجان در دستور کار قرار گرفته است که به شکل پروژه های مشارکتی و تعریف شده در 2 ماه آینده صادر خواهد شد.

یگانه با اشاره به اینکه بازگشایی 2 مسیر در بودجه امسال شهرداری لحاظ شده است، افزود: خیابان امام حدفاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهدا به طول 902 متر و عرض 24 متر تا پایان امسال بازگشایی می شود.

شهردار زنجان در پایان اضافه کرد: بازگشایی انتهای خیابان هفت تیر تا خیابان شهدا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر : ۲۹۲۵۴۴