خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان

طرح «گذر چله تابستان» برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان از برگزاری طرح گذر چله تابستان در (15 مرداد) امسال در بافت تاریخی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید سعید صفوی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان امروزشنبه (3 مرداد) در برنامه هماهنگی طرح گذر چله تابستان اظهار کرد: در پی اجرای موفق طرح گذر نوروز، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح گذر چله تابستان در زنجان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور برای افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های پیاده‌روی و استفاده کمتر از خودروهای شخصی اجرا می‌شود، ادامه داد: در این طرح به دنبال جایگزین کردن دوچرخه به جای خودورها هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه مذکور در خیابان امام حدفاصل خیابان فردوسی تا میدان انقلاب برگزار می‌شود، ادامه داد: از ساعت یک بامداد روز پنج شنبه محدوده گذر مسدود خواهد بود و شهروندان مجاز به تردد با وسائل نقلیه در این محدوده نخواهند بود.

صفوی با اشاره به اینکه 2 جایگاه در این محدوده ایجاد خواهد شد، ادامه داد: یک جایگاه مربوط به بزرگسالان با اجرای برنامه موسیقی آشیقی و یک جایگاه ویژه کودکان با اجرای برنامه‌های شاد در خصوص فضاهای شهری خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان ادامه داد: در این محدوده غرفه‌های صنایع دستی، چرخ و فلک و مبلمان شهری دایر می‌شود که یادآور بافت تاریخی شهر زنجان است.

در ادامه معاون شهرسازی شهرداری زنجان به با اشاره به اهداف این طرح ادامه داد: ایجاد نشاط اجتماعی و تعامل بین شهروندان که در سایه تردد خودروها کمرنگ شده است در این طرح دنبال می‌شود.

سلطانی ادامه داد: این طرح به دنبال تقویت هویت تاریخی مرکز زنجان است و در تلاش هستیم تا مراکزی که محل بروز خاطرات جمعی در شهر زنجان بودند را احیا کنیم.

به گفته وی، احیاء بافت‌ها و فضاهای قدیمی شهر زنجان از دیگر اهدافی است که در طرح گذر چله تابستان دنبال می‌شود.

کد خبر : ۲۹۲۵۵۰