خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی

مجاهدت ما در جنگ نرم هنوز باقی است

مشاور و رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ شیعی است و امروز مجاهدت ما در جنگ نرم هنوز باقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت الاسلام محسن اسماعیل پور، امروز 3مرداد در جلسه اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در سالن شهید آیت الله دستغیب این آستان، اظهار کرد: امروز جنگ نرم است و مجاهدت‌ها هنوز باقی است که باید از حضرت احمد بن موسی (ع) الگو بگیریم و در این راه مخاطرات را نیز تحمل کنیم.

وی گفت: تبعیت از ولایت از درس‌هایی است که باید از حضرت احمد بن موسی (ع) آموخت.

اسماعیل پور ادامه داد: دلیل برگزاری این جلسات در حرم مطهر برای این است که دل خود را مصفا دهیم و مواظبت کنیم تا بتوانیم در دهه کرامت از فرصت ترویج فرهنگ شیعی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: احمد بن موسی (ع) مدافع ولایت بود و با توجه به فرامین مقام معظم رهبری به مطالبات ایشان بپردازیم.

در ادامه جلسه معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)با یادآوری جشنواره ادبی و هنری حضرت شاهچراغ (ع) در رشته‌های عکس، شعر، داستان و خوشنویسی به شکل منطقه‌ای برگزار شد، گفت: این جشنواره در سطح ملی در کشور برگزار شد که از هنرمندان بیش از ۲۰ استان کشور در این جشنواره شرکت کردند.

وی با یادآوری جشنواره ادبی و هنری حضرت شاهچراغ (ع) در رشته‌های عکس، شعر، داستان و خوشنویسی به شکل منطقه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در سطح ملی در کشور برگزار شد که از هنرمندان بیش از 20 استان کشور در این جشنواره شرکت کردند.

خواجه نژادیان با تاکید بر اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 15 تیرماه بوده است و افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره در 29 مرداد همزمان با دهه کرامت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

وی همچنین از راه اندازی کاروان پیاده بانوان در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه در شیراز خبر داد و گفت: بانوان شیرازی که عمدتا از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز هستند فاصله زیارتگاه ام احمد تا حرم مطهر را می‌پیمایند.

وی گفت: کاروان‌های پیاده با عنوان «کوچ عاشقانه» از سراسر استان در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ در این حرم مطهر حضور می‌یابند.

 

کد خبر : ۲۹۲۵۵۱