خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان

لازمه کاهش ترافیک شهری، استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به وجود 260 هزار خودرو با پلاک زنجان در سطح استان گفت: باید فرهنگ استفاده از خوروهای عمومی به جای خودروهای شخصی نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رمضان آفریدون، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان امروز در جلسه هماهنگی طرح گذر چله تابستان اظهار کرد: طرح گذر چله تابستان یک طرح ملی است که با همکاری ناجا و شهرداری اجرا می‌شود.

وی به طرح گذر نوروز که عید امسال در زنجان اجرا شد، اشاره کرد و ادامه داد: این طرح نارضایتی‌هایی را دنبال داشت که از عدم تمهیدات لازم برای عبور موقت خوردوها و استفاده از تجهیزات ایمنی نشات می‌گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به جهت مسدود کردن مسیر چهارراه انقلاب تا سبزه‌میدان مشکلات ترافیکی ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین منظور باید جلسات کارشناسی برای عبور موقت خودورهایی که قصد عبور از این مسیر را دارند برگزار شود.

آفریدون با اشاره به اینکه باید تمهیدات لازم برای عبور وسائل آتش نشانی و آمبولانس در صورت نیاز اندیشیده شود، ادامه داد: رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم را جهت عدم استفاده از خودروهای شخصی از سوی شهروندان انجام دهند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات ناشی از عدم وجود معابر عریض و پارکینگ در سطح شهر که مشکلات ترافیکی را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: در سطح استان 260 هزار خودرو پلاک زنجان وجود دارد که از این تعداد 168 هزار خودرو مربوط به شهر زنجان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تعداد موتورسیکلت‌های پلاک زنجان را 240 هزار مورد عنوان کرد و ادامه داد: نبود مراکز تفریحی موجب خودروگردی در سطح شهر شده است که همین مساله بر بار ترافیکی شهر افزوده است.

این مقام مسئول برگزاری طرح گذر چله تابستان را اقدام مناسبی برای ایجاد شور و نشاط شهری و استفاده از تفریحات سالم عنوان کرد و ادامه داد: برابر آمار پزشکی قانونی در سه ماه گذشته تلفات درون شهری با 13 درصد کاهش مواجه بوده است که این مساله رضایت بخش نیست.

کد خبر : ۲۹۲۵۵۲