خبرگزاری کار ایران

امسال اجرایی می‌شود

ساخت یادمان تنها استاندار شهید کشور در رودسر

مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: عملیات احداث یادمان شهید علی انصاری تنها استاندار شهید کشور امسال در جوار مزار این شهید والامقام در شهرستان رودسر اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا ، ابراهیم طاهرنژاد گفت: طرح اولیه یادمان شهید انصاری در بنیاد شهید و امورایثارگران استان گیلان طراحی خواهد شد و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی شهرستان رودسر در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران  زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را دارای اجر اخروی  دانست و گفت:  هدف از ساخت یادمان شهدا و نهادینه کردن پایمردی آنان در اذهان عمومی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

طاهرنژاد در پایان گفت: علاوه بر ساخت یادمان شهید انصاری، ایجاد مرکز فرهنگی در محل گلزار شهدای شهرستان رودسر نیز در دستور کار قرار دارد.

شهید مهندس علی انصاری درخرداد ماه سال 1323از خانواده‌ای مذهبی، معتقد و متدین در شهرستان رودسر متولد شد.

وی در سال ۵۷ در حالیکه مشغول تهیه تز دکترای خود در آمریکا بود به ایران بازگشت و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ابتدا به معاونت استانداری خراسان و سپس سمت استانداری گیلان منصوب شد.

شهید انصاری در تاریخ 15 تیر سال 60 در ساعت ۷ بامداد چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت دست یافت.

 

کد خبر : ۲۹۳۱۰۰