خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال مازندران خبر داد

هر سه روز یک طلاق انجام می‌شود

مدیرکل ثبت احوال مازندران از کاهش بیش از 7 درصدی ازدواج و افزایش 18درصدی طلاق در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رجبی صبح امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت محمودآباد گفت: از هر 4 ازدواج در مازندران یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود.

رجبی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در مازندران خواستار تشکیل ستاد تحکیم خانواده و ازدواج در استان شد و گفت: هر سه شبانه‌روز یک واقعه طلاق را در مازندران شاهدیم که این آمار شایسته استان مازندران نیست.

وی با اشاره به آمار تفکیک شده 4 ماهه نخست امسال در استان گفت: 14درصد خانم‌هایی که اقدام به طلاق کردند بی‌سواد بوده و 55درصد خانم‌ها دیپلم و زیر دیپلم سواد داشتند و 70 درصد بانوانی که اقدام به واقعه طلاق کردند خانه‌دار بوده‌اند.

رجبی افزود:  در 69 درصد طلاق‌های اتفاق افتاده در استان طی چهارماهه نخست امسال تفاوت سن آقا و خانم زیر 6 سال بوده و 49 درصد این طلاق‌ها زوجها بین 1 تا 6 سال با هم زندگی کرده بودند که ضرروت آگاهی بخشی و اطلاعات قبل از ازدواج و آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه از طریق دستگاههای متولی و رسانه‌ها احساس می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران با اشاره به اینکه پیش از این بین 3 الی 7 روز زمان برای صدور شناسنامه در استان نیازمند بودیم گفت: امروزه در مازندران 24 ساعته برای شهروندان شناسنامه صادر میشود و در سال جاری نزدیک به 12 هزار جلد شناسنامه صادر شده است.

دبیر شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان مازندران گفت: 5 میلیون اسناد هویتی مردم مازندران آرشیو بندی و کنترل نظارت شده و از طریق درگاه وب و شبکه دولت برای 30 سازمان دولتی مازندران که نیازمند استعلام هویت فردی افراد می باشد قابل دسترس است.

رجبی با اشاره به اینکه مازندران بیشترین سادات را در کشور دارد گفت: 283 هزار نفر از مردم مازندران از سلسله جلیله سادات هستند که شهرستان ساری در مازندران به نسبت سایر شهرهای استان بیشترین سهم را در استان دارد.

وی با اشاره به صدور 340 هزار کارت هوشمند ملّی در استان گفت: پیش از این 40 پایگاه در شهرهای استان در حال خدمت‌رسانی به مردم مازندران در حوزه ماموریت‌های ثبت احوال بوده‌اند که در حال حاضر به 66 پایگاه ارتقاء یافته است و تا پایان سال جاری به 90 پایگاه افزایش یافته و 400 هزار کارت هوشمند ملّی صادر خواهد شد.

رجبی خاطر نشان شد: مازندران بعد از استان‌های تهران، البرز، فارس رتبه چهارم کشور در صدور کارت هوشمند ملّی را اخذ کرده است.

وی در تشریح وقایع حیاتی ثبتی گفت:14726 نفر در چهارماهه نخست امسال در استان مازندران متولد شدند که 51 درصد آن را آقایان و 49 درصد آن را خانم‌ها تشکیل داده‌اند.

کد خبر : ۲۹۳۳۵۸