خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 30 میلیارد ریال برای ساماندهی نمازخانه‌ها در سال گذشته

استاندار گیلان گفت: سال گذشته حدود 30 میلیارد ریال برای تجهیز و مرمت نمازخانه‌ها و مصلی‌های استان اختصاص داده شد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در جلسه شورای اقامه نماز گیلان که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان برگزارشد،اظهار کرد: گیلان جزو استان‌های گردشگرپذیر است و همواره به اندازه جمعیت استان و بلکه بالاتر، میهمان در طول سال داریم از این رو، باید مساجد و فضاهایی برای انجام این فریضه الهی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت انجام فریضه نماز و تاثیر آن رفتارهای فردی جوانان و تاثیر آن بر اجتماع ادامه داد: باید از فناوری‌های نوین که بیشتر مورد پذیرش جوانان است، در این امر بهره بگیریم.

نجفی ساخت مساجد در محلات مختلف شهرستان‌های استان را حائز اهمیت دانست و گفت: در مسکن مهر نسبت به ساخت مسجد غفلت شده بود که در حال حاضر موظف شدند قبل از تحویل واحدهای مسکن مهر، مسجد در این فضاها ساخته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: سال گذشته حدود 30 میلیارد ریال برای تجهیز و مرمت نمازخانه‌ها و مصلی‌های استان اختصاص داده شد که امیدواریم بتوانیم این بخش‌های فرهنگی و تاثیرگذار در جامعه را بیش از پیش فعال کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر زمینه‌سازی حضور تمامی اقشار مختلف مردم در نمازهای جماعات تاکید و خاطرنشان کرد: باید مدیریت بخش مساجد را در اختیار مردم بگذاریم تا حضور مردم را با قوت هرچه تمامتر در نمازهای جماعات شاهد باشیم.

 

کد خبر : ۲۹۳۴۹۹