خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های استان تهران

تعدادی از زندانیان ندامتگاه‌های البرز به تهران منتقل می‌شوند

مدیرکل زندان‌های استان تهران از آغاز انتقال تعدادی از زندانیان ندامتگاه‌های قزلحصار و رجایی شهر کرج به تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، سهراب سلیمانی روزسه شنبه درحاشیه آیین راه‌اندازی شبکه فاضلاب ندامتگاه‌های قزلحصار و مرکزی کرج در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل زندان‌های تهران در راستای ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های قدیمی، اقدام به ساخت دو  مجتمع ندامتگاهی در تهران کرده است.

وی با بیان اینکه مجتمع بزرگ ندامتگاهی تهران برای انتقال زندانیان ندامتگاه‌های قدیمی تکمیل شده است افزود: با تکمیل اردوگاه فشاپویه و راه‌اندازی فاز 4 مجتمع بزرگ ندامتگاهی تهران بخش عمده‌ای از زندانیان ندامتگاه قزلحصار، رجایی شهر کرج و اوین، به این دو مرکز ندامتگاهی منتقل خواهند شد.

سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر انتقال زندانیان از تهران به ندامتگاه قزلحصار متوقف شده است افزود: از اوایل هفته جاری، کار انتقال تعدادی از زندانیان جرایم مواد مخدر ندامتگاه قزلحصار کرج به اردوگاه فشافویه تهران آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با  تکمیل اردوگاه فشافویه و مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ تمام مجموعه ندامتگاه قزلحصاربه تهران منتقل می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران با اشاره به اهمیت آموزش و اشتغال زندانیان کشوراز انعقاد تفاهمنامه سازمان زندان‌ها، با آموزش فنی و حرفه‌ای کشوردرخصوص اجرای طرح آموزش و تولید صنایع دستی در زندان‌ها خبرداد.

وی گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که بین رییس سازمان زندان‌ها و وزیر آموزش وپرورش منعقد شد، آموزش وپرورش، به صورت مستقیم طرح آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی در زندان‌های کشور را به اجرا خواهد گذاشت.

کد خبر : ۲۹۳۵۴۲