خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران

تمام مدارس در سال تحصیلی جدید تک شیفت می‌شوند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: به دلیل اینکه پایه نهم در مدارس مستقر می‌شود در بعضی از روستاها باید مدارس جدید برای تحصیل دانش آموزان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ اسفندیار نظری در جلسه شورای آموزش و پرورش در استانداری مازندران با اشاره به پروژه مهر، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در اول مهر اندیشیده شد و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نوروز دانش و آگاهی در اول مهر است  افزود: در حال حاضر پروژه مهر سال تحصیلی جدید با هدف آماده‌سازی مدارس و شاداب سازی محیط برای تحصیل دانش‌آموزان در حال اجراست و در اول مهر بدون دغدغه دانش آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه استان رتبه چهارم در اجرای پروژه مهر سال 93 را کسب کرد، گفت: پروژه مهر در واقع مظهر کارایی، اثر بخشی، ارزشیابی و  نهاد مدیریتی در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه کمیته استقرار پایه نهم در آبان ماه 93 تشکیل شد، افزود: امسال پایه نهم در مدارس استان مستقر می‌شود.

نظری تک شیفت شدن مدارس استان را از اقدامات مهم آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: تمام مدارس استان در سال تحصیلی جدید تک شیفت می‌شوند.

نظری گفت: به دلیل اینکه پایه پنجم و نهم کتاب‌های جدید التالیف دارند معلمان مربوطه برای آموزش به تهران عازم شده تا دوره‌های تکمیلی را بگذرانند.

دبیر ستاد پروژه مهر در مازندران هدایت تحصیلی دانش آموزان را از جمله اقدامات مهم آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: امسال با تدابیر اتخاذ شده 53 درصد در شاخه فنی و 47 درصد را در شاخه کارو دانش در مدارس استقرار خواهیم داد.

وی کمبود میز و نیمکت در پروژه مهر و تخصیص نیافتن هیچگونه اعتبار را از چالشهای مهم پروژه مهر عنوان کرد.

نظری بیان کرد: برای نخستین بار در راستای پروژه مهر مدارسی که در مسیر پرخطر بودند با همکاری ادره کل پایانه‌های مازندران ایمن‌سازی شد که تاکنون 45 مدرسه ایمن‌سازی شد.

 

کد خبر : ۲۹۳۷۳۴