خبرگزاری کار ایران

عارف با اشاره به شرایط پس از توافق هسته‌ای

دلواپسان انصاف داشته باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دلواپسان در شرایط پس از توافق هسته‌ای ضروری‌ست انصاف داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف دیشب در دیدار مردم زنجان در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 گفت: این پیروزی بسیار ارزشمند است که حاصل تلاش جوانان این مرز و بوم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمدن غرب به پای میز مذاکره نتیجه این انتخابات بود، خاطرنشان کرد: 23 ماه مذاکره طاقت فرسا با کشورهای توسعه یافته که تنها چند ماه قبل از آغاز فعالیت دولت، ظالمانه‌ترین قطعنامه‌ها علیه کشور به تصویب رسیده بود، موجب پیروزی در مذاکرات شد.

وی حضور ایران در مذاکرات با شش دولت غربی و اتحادیه اروپا را برای نظام اسلامی فرصت مناسبی عنوان کرد و گفت: در آینده نتایج ارزشمند این مذاکرات مشخص می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر موضع کشورهای غربی و کشورهای منطقه را از نتایج مذاکرات عنوان کرد و افزود: این پروژه با زحمت آغاز شده و باید با مدیریت خوب آن را ادامه داد.

عارف با اشاره به اینکه رهنمودهای روشن و شجاعانه مقام معظم رهبری کمک تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود، یادآور شد: این مذاکرات ارائه الگویی مناسب در روابط خارجی و نرمش شجاعانه محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد امید باران به دولت توصیه کرد: پاسخ انتقادها را نداده از فضای حاکم به کشور برای پاسخ به دغدغه‌های اشتغال،معیشت مردم و مسائل اجتماعی بهره‌گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دلواپسان نیزضروری‌ست انصاف داشته باشند، تصریح کرد: نگاه دولت باید به داخل کشور باشد.

عارف با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری یادآورشد: ضروری‌ست با همان رویکرد سال 92 و با نگاهی به آینده و برنامه‌ریزی درست دراین انتخابات شرکت کرد.

وی بر ضرورت افزایش آمار شرکت کنندگان در انتخابات مجلس تاکید کرد و گفت: همه حرکات باید با توجه به منافع ملی و به دور از حزب‌زدگی و براساس اخلاق‌مداری باشد.

کد خبر : ۲۹۳۸۳۷