خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان

شهرکهای صنعتی زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کند

مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره ضرورت توجه به صنایع کوچک اظهار کرد: امروزه شهرکهای صنعتی و صنایع کوچک یکی از فاکتورهای توسعه جوامع به شمار می‌رود؛ چرا که زمینه لازم را برای استقرار سهل و آسان صنایع فراهم می‌آورد و واحدهای صنعتی بدون دغدغه تامین زیرساخت و سایر مشکلاتی که در بیرون از شهرک با آن مواجه هستند در شهرکهای صنعتی اقدام به احداث و تولید می‌کنند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر مبارزه با دلال بازی در شهرکهای صنعتی گفت: اولویت اصلی خود را آزادسازی اراضی بلااستفاده و راکد قرار دهید و همچنین نسبت به فسخ قرارداد اشخاصی که با اهدافی غیر از احداث واحد تولیدی اقدام به عقد قرارداد کرده‌اند، اقدام کنید.

امام جمعه زنجان با اشاره به آمار ارائه شده از سوی دستگاههای ذیربط در خصوص بیمه اجباری تصریح کرد: این میزان که در سال گذشته 6هزار و پانصد نفر اعلام شده، نشان دهنده رشد نسبتا خوب ایجاد اشتغال در استان می باشد که بخش اعظمی از آن نیز به راه‌اندازی واحدهای تولیدی باز می‌گردد.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان با اشاره به در پیش رو بودن 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک و ارئه گزارش اجمالی از وضعیت شهرکهای صنعتی استان گفت: در حال حاضر در استان زنجان 13 شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری داریم و 5 شهرک و ناحیه صنعتی نیز در حال آماده‌سازی‌ست که سعی داریم تا شهریور ما سال 95 اینها را نیز آماده واگذاری کنیم.

ناصر صیدی میزان زمین‌های آزاد شده حاصل از فسخ را در سال گذشته 68/40 هکتار عنوان کرد و افزود: اولویت اصلی شرکت عدم تعطیلی واحدهای فعال موجود و بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید است که خوشبختانه در سال گذشته با حمایت‌های شرکت شهرکهای صنعتی در اعطای تسهیلات 46 واحد تعطیل به چرخه فعالیت و تولید بازگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت: در سال گذشته در مجموع 69 مگاوات برق برای شهرکهای صنعتی استان زنجان تامین شده است.

صیدی تصریح کرد: از این میزان 3 مگاوات برای شهرک خرمدره، 30 مگاوات برای شهرک روی و 30 مگاوات نیز برای شهرک نوآوران (زنجان2) بوده است.

وی به لزوم گسترش نیروگاههای مولد مقیاس کوچک جهت توسعه برق رسانی اشاره و اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی زنجان جهت توسعه این امر نسبت به تامین زمین رایگان برای متقاضیان ایجاد این نیروگاهها آمادگی دارد و تا کنون نسبت به تامین زمین برای 9 نفر از متقاضیان در سطح شهرکهای صنعتی به صورت رایگان اقدام کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به کمبود منابع آب در کشور اظهار کرد: فقط در شهرک صنعتی افق ابهر مشکل کمبود آب داریم و در سایر شهرکها مشکلی از بابت تامین آب برای واحدهای صنعتی وجود ندارد.

وی به پیگیری پروژه برگشت مجدد آب از طریق سیستم تصفیه خانه فاضلاب در شهرکها اشاره کرد و افزود: مقدمات این کار فراهم شده و امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از این سیستم باشیم.

صیدی در پایان از تامین گاز شهرکهای صنعتی افق ابهر و انگوران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با محقق شدن این امر شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان، تنها شرکت در سطح کشور خواهد بود که تمامی شهرکهای آن گازدار هستند.

کد خبر : ۲۹۳۹۰۸