خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز زنجان صورت گرفت

نخستین جشن شایستگان فرهنگ و هنر زنجان برگزار شد

استاندار زنجان، گفت: خیلی از آثار هنری افراد به دلیل بی‌اطلاعی و عدم آگاهی صاحبان قدرت مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک دربیگی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیشب (8مرداد) همزمان با روز زنجان در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان، گفت: باید سلایق اصحاب فرهنگ و هنر آمیخته به گرایشهای سیاسی نشود.

دربیگی، با بیان اینکه تداوم فرهنگی یکی از شاخصه‌های رشد و توسعه در جامعه است، گفت: فرهنگ وهنر اصالت و روح یک ملت است.

مشاور وزیر،با اشاره به راز ماندگاری بزرگان اهالی فرهنگ و هنر مثل سهرودی، شاعران و عارفان برجسته در هر جامعه‌ای به ویژه ایران، تصریح کرد: در تمامی حوزه‌های فرهنگ وهنر باید شاهد آزادی امنیت، خلاقیت و توجه به هویت ملی باشیم.

در ادامه این مراسم ، جمشید انصاری ، استاندار زنجان، نیز با اشاره به اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان،  برای برگزاری جشن شایستگان،  اظهار کرد: درسطح کشور و استان زنجان هنرمندان مورد توجه مردم ومحل رجوع آنان هستند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه فرهنگ وهنر در حوزه خواص مطرح می‌شود ، افزود: بخش عظیم، گسترده و ماحصل خلاقیتهای انسانی دارای مخاطبان خاص در جامعه‌اند.

انصاری،  در ادامه با بیان اینکه یکی از اشغالات امور فرهنگی  وهنری حوزه‌های مختلف جهان، این است که در زمان حیات افراد آثار آنها کمتر یا اصلا  شناخته نمی‌شود، یادآورشد: در حوزه‌های مختلف وجود این موارد آغشته شده به ذات هنر .

انصاری، در این زمینه اضافه کرد: چون اصحاب قدرت شناخت و اطلاع کافی از آثار هنری اصحاب فرهنگی وهنری ندارند و این موجب بی‌حوصلگی آنان و در نتیجه اصحاب فرهنگ وهنر گاهی دراین زمینه دلسرد می‌شوند.

در ادامه این مراسم ناصر مقدم ، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی، نیز با اشاره به تکریم و کرامت انسانی، اظهار کرد: قدردانی ازهنرمندان نباید با  گرایشهای سیاسی آمیخته شود.، 

مقدم ، با بیان اینکه در سالهای گذشته هیچ حوزه‌ای بی‌نصیب از تحریمهای ظالمانه در کشور نبوده است،  افزود: کمک به توسعه فعالیتهای فرهنگی حائز اهمیت است.

این مقام مسئول، در استان زنجان، افزود: برگزاری مراسم جشن شایستگان فرهنگ وهنر در روز زنجان در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مقدم با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی هنری استان زنجان، تاکید کرد: با حمایت و مشارکت بیش از پیش دراین زمینه شاهد فعالیتهای موثر در استان خواهیم بود.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم 80 نفر از فعالان حوزه‌های مختلف فرهنگ وهنر با اهدا ء لوح سپاس و جایزه نقدی تجلیل شدند.

این افراد شامل افراد فعال نشریات محلی،  سایت‌های خبری، انتشاراتی  و آموزشی از شهرستانهای استان بود.

14 نفر از این فعالان نیز تندیس ویژه نخستین جشن شایستگان فرهنگ وهنر استان را به مناسبت 8 مرداد روز زنجان با مضمون شیخ سهرودی را از آن خود کردند.

کد خبر : ۲۹۳۹۷۸