خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رشت

موسیقی سالم مورد حمایت ماست

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با تاکید بر اینکه موسیقی متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: از تولیدات سالم حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد حسن‌پور در بازدید از چند آموزشگاه موسیقی در رشت، اظهار کرد: امروزه موسیقی سنتی به دلیل استقبال کم از طرف مردم به سمت تعطیلی رفته و متاسفانه شاهدیم که فرهنگ و اندیشه این هنر والا به انزوا می‌رود.

وی با بیان اینکه موسیقی صحیح و درست، بیان زیبا و متعالی احساس، عاطفه و اندیشه انسانی است، افزود: باید شناخت مردم را نسبت به ژانرهای مختلف موسیقی بالا برد تا به هر کدام از انواع موسیقی در جایگاه خودش پرداخته شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت بیان کرد: اشاعه موسیقی ارزشمند در راستای فرهنگ ایرانی، می‌بایست سرلوحه برنامه‌های هنری این اداره در حوزه موسیقی قرار گیرد و این نوع موسیقی که متناسب با هویت ملی ماست نباید به فراموشی سپرده شود.

حسن‌پور روند آموزشگاه‌های موسیقی در رشت را مناسب ارزیابی کرد و گفت: مراکز آموزشی می‌توانند با جدیت و دقت در بحث آموزش موسیقی، نقش مهمی در اشاعه و ترویج این هنر داشته باشند.

وی بیان کرد: موسیقی ایرانی، یکی از افتخارات فرهنگی ماست چنانچه حتی در اذان موذن‌زاده اردبیلی و یا صوت قرآن و قرائت‌های زیبای منشاوی و مصطفی اسماعیل هم می‌توان رد پای آن را یافت.

این مسئول فرهنگی با اشاره به تاثیر موسیقی و جایگاه آن در جامعه، خاطرنشان کرد: حمایت از موسیقی ملی و تقدیر از فعالان این حوزه تاثیر بسزایی در بالا بردن فرهنگ موسیقایی جامعه داشته، چرا که این نوع موسیقی ظرافت‌هایی در درون خود مستتر دارد که در دل بقیه موسیقی‌ها دیده نمی‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت به حمایت‌های ارشاد از تولیدات سالم در زمینه موسیقی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با برگزاری سمینارهای موسیقی برای مردم و اطلاع‌رسانی موثر در رسانه‌ها، این هنر از حالت انحصاری خارج و ارتباط و شناخت مردم با گونه‌های مختلف آن بیشتر شود.

 

کد خبر : ۲۹۴۴۹۷