خبرگزاری کار ایران

آموزش و پرورش کاشان رتبه اول طرح همیار معلم استان اصفهان را به دست آورد

مدیر آموزش و پرورش کاشان از کسب رتبه اول اجرای طرح همیار معلم مناطق چهل‌گانه استان اصفهان توسط آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان "محمود خدمتی "  در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: طرح همیار معلم، با هدف بهبود کیفیت فرایند آموزش با مشارکت دانش‌آموزان در مدارس متوسطه دوره اول اجرا شد که در شهرستان نیز 90 دبیرستان مشمول طرح بودند.

وی افزود: پس از ارزیابی سالانه مدارس در دو نوبت بهمن و اردیبهشت، دبیرستان شهید باهنر در گروه مدارس پسرانه و دبیرستان رضا زاهد در گروه مدارس دخترانه به عنوان مدارس برگزیده کاشان به مرحله استانی راه پیدا کردند.

به گفته وی، در ارزیابی مرحله استانی نیز دبیرستانهای رضا زاهد و شهید باهنر کاشان رتبه‌های اول و دوم استان را به دست آوردند که منجر به معرفی کارشناسی آموزش متوسطه دوره اول آموزش و پرورش کاشان به عنوان رتبه اول مناطق چهل‌گانه نیز شد. 

وی تصریح کرد:  در اجرای این طرح، دانش‌آموزان در گروههای پنج نفره دسته‌بندی شده و اقدام به آموزش یکدیگر در پنج درس ریاضی، زبان، عربی، علوم و ادبیات فارسی می‌کنند که علاوه بر یادگیری مطالب درســی، از نظر رفتاری، مسئولیت‌پذیری  و ایجاد محیط فعال و بانشاط نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در ایــن طــرح، معلم،  فقط مدرس نیست  بلکه به عنوان مســئول و مدیــر یادگیری، دانش آموزان را درمسیر یادگیری هدایت می‌کند و تــلاش او در کلاس، فعال کــردن فعالیتهای گروهی است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان  تاکید کرد: این طرح امکان ابراز وجود به دانش آموزان می‌دهد تا با احساس مسئولیت در مســیر درســت گام بردارد و زمانی که متوجه ضعف خود می‌شود، با کمک دوستان برای جبران کمبودها و  کاهش افت تحصیلی، اقدام کند.

خدمتی گفت: پرهیز از خستگی زودرس دبیر، ترویج فرهنگ همکاری و آموزش همسالان، افزایش راندمان درسی و کشف استعدادهای دانش آموزان از جمله نتایج این طرح است.

کد خبر : ۲۹۴۵۰۰