خبرگزاری کار ایران

تاکید بر توسعه رشته‌های آموزش آی‌سی‌تی

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان بر توسعه رشته‌های آموزشی آی‌سی‌تی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «حمید رضا مومنیان » پیش ازظهر امروز در دیدار رئیس و مربیان  مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ناجی آباد افزود: در دورانی دنبال آموزش عالی بودیم تا سطح علمی، اجتماعی، فرهنگی و رفتاری جامعه را تغییر دهیم ولی در این مسیر خطاهایی اتفاق افتاده که غیرقابل جبران است.

وی تصریح کرد: متاسفانه  در مقطعی از زمان درکنار تحصیلات تکمیلی در بخش اپراتوری جامعه در بخشهای علمی، بهداشتی، تاسیسات و خدمات‌شهری دچارمشکل بودیم.

مومنیان شرکتهای دانش بنیان، توسعه مراکز رشد و پارکهای علمی فناوری را درتوسعه اقتصادی کشور موثر دانست وگفت:  علیرغم اینکه دانشگاهها درحال حاضر به رشته‌های کاربردی روی آورده‌اند دست ولی به جهت گستردگی  و نیازهای وحشتناکی که در بدنه جامعه‌ست وجود مراکزآموزشی  آی‌سی‌تی اجتناب پذیرست.

وی از آمادگی مجموعه فرمانداری کاشان در پیگیری رفع موانع آموزشی و ایجاد رشته‌های آموزشی متناسب با نیاز جامعه درمرکز ناجی آباد خبر داد و گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید در استفاده از ظرفیتهای خالی کارگاههای آموزشی اولویتها را رعایت کنند.

معاون فرماندار کاشان گفت: باید مسئولان  و دست اندرکاران آموزش ضمن احیای  صنایع  قدیمی  شهرستان، رشته‌های هنری، صنعتی درآمدزا و مورد نیاز جامعه را  بیشتر آموزش دهند.

 مومنیان به اهمیت کار در امید زنده ماندن افراد در جامعه  اشاره کرد و گفت: کسانی که  دچار افسردگی می‌شوند به خاطر تحمل یک دوره سنگین بیکاری‌ست.

 مومنیان تصریح کرد:  از سرمایه‌هایی که  برای  افراد افسرده در جامعه  هزینه می‌شود می‌توان با ایجاد اشتغال برای درمان  ناهنجاریهای جامعه هزینه کرد.

در ابتدای این دیدار« احمد فرزاد » رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای  ناجی‌آباد کاشان، با ارائه  گزارشی تعداد کارگاههای فعال در این مرکز را 10 کارگاه اعلام کرد.

کد خبر : ۲۹۴۵۵۱