خبرگزاری کار ایران

مازندران کمترین مساحت زمینهای صنعتی را در کشور داراست

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت: در حال حاضر 27 شهرک و 12 ناحیه صنعتی در مازندران فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ سید مصطفی موسوی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن شماره یک استانداری برگزارشد، اظهارداشت: در حال حاضر 27 شهرک و 12 ناحیه صنعتی در مازندران فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان متوسط مساحت زمینهای صنعتی در شهرهای مازندران زیر 50 هکتار است، افزود: استان مازندران کمترین مساحت  زمینهای صنعتی را در کشور داراست.
 
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت: به دلیل پراکندگی شهرکهای صنعتی در مازندران نگهداری تصفیه‌خانه‌ها در نواحی صنعتی موجب هزینه مضاعف می‌شود.
 
موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 500 واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی مستقر هستند، گفت: از این تعداد هزار و 500 واحد بهره‌بردار هستند.
 
وی به 28 واحد بهره‌بردار غیر فعال که به چرخه تولید برگشتند اشاره کرد و اظهار کرد: تلاش می‌شود تا تفاهمنامه‌ای بین سرمایه‌گذار و بانکها ایجاد شود تا واحدهای صنعتی از چرخه تولید خارج نشوند.
 
موسوی با بیان اینکه حدود 300 واحد صنعتی به دلیلی از چرخه تولید خارج شده و راکد هستند، افزود: در حال حاضر 133 واحد صنعتی در تملک بانکهای استان قرار دارند.
 
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با بیان اینکه سال گذشته 128  زمین صنعتی به واسطه عدم همکاری سرمایه گذار فسخ شده است،گفت: با تصمیمات اتخاذ شده اراضی آزاد شده به سرمایه گذاران جدید تحویل داده شد.
 
وی افزود: توسعه و تجهیز زمینهای صنعتی از جمله برنامه‌های شرکت شهرکهای صنعتی است.
کد خبر : ۲۹۵۲۸۲